عضو هیئت مدیره شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان از انجام مطالعات پژوهشی بر روی اجرای طرح استفاده از اتوبوس‌های برقی در سطح شهر اصفهان در سال جاری خبرداد.

حسین زین الدین عضو هیئت مدیره شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،  اظهارداشت: از سال قبل تاکنون مطالعات امکان‌سنجی بر روی مسائل فنی، مالی و اقتصادی در باره استفاده از اتوبوس‌های برقی در سطح شهر اصفهان به عنوان پروژه پژوهشی با مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان آن هم توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی انجام گرفته و در حال تکمیل است، اما همچنان انتظار‌ها برای ورود این نوع اتوبوس‌ها به داخل شهر اصفهان ادامه دارد.

او افزود: لازم به ذکر است که با تکمیل فرایند مطالعاتی این پروژه و همچنین با ارائه تسهیلات مالی می‌توان مراحل اجرای این طرح را در سال جاری کلید زد.

عضو هیئت مدیره شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان تاکید کرد: اتوبوس‌های برقی با وجود تکنولوژی منحصر به فردی که دارنند ورودشان در سطح شهر می‌تواند نقش موثری در کاهش الودگی هوا، حفظ محیط زیست و تقویت فضای اکوسیستمی شهر ایفا کند.


زین الدین یادآور شد: هدف از مطالعه این پروژه مقایسه تکنولوژی انواع اتوبوس‌ها و بررسی امکان‌سنجی فنی استفاده از اتوبوس‌های برقی در شهر اصفهان است.


او اضافه کرد: در نظر گرفتن ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های این نوع اتوبوس‌ها مانند ساخت، زیر ساخت و بازار تولید ان‌ها و همچنین تحلیل مسائل مالی، و اقتصادی از جمله موضوعاتی است که در این پروژه مطالعاتی به آن‌ها پرداخته شده است.

عضو هیئت مدیره شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت:طراحی این پروژه در دو سناریو از سال گذشته صورت گرفته که این دو سناریو نسبت به وضعیت موجود نوسازی سالانه ۱۰ درصدی اتوبوس‌های دیزلی بررسی شده که سناریوی اول آن نوسازی و جایگزینی سالانه ۱۰ درصدی با اتوبوس‌های برقی و سناریوی دوم نوسازی و جایگزینی سالانه ۱۰ درصدی با اتوبوس‌های گازی تعریف شده است.

زین الدین ادامه داد: برای تعیین و تحلیل موضوعات مالی و اقتصادی صورت گرفته نتایج پژوهشی نشان می‌دهد در سناریو جایگزینی اتوبوس‌های دیزلی با اتوبوس‌های گازسوز با توجه به افزایش هزینه‌های تعمیر، نگهداری و هزینه سوخت برای شهرداری‌ها و سابقه نامناسب استفاده از اتوبوس‌های گازسوز قدیمی در سیستم اتوبوس‌رانی جایگزینی این اتوبوس‌ها و حرکت به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی می‌تواند نسبت به اتوبوس‌های گازی موثر‌تر واقع شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار