رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش دو برابری تعداد بستری‌های مبتلا به کووید ۱۹ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،دکتر محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  با تاکید بر اینکه تعداد افراد بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ در استان دوبرابر شده است گفت: در رابطه با بحث کووید ۱۹ تا امروز که ۱۶ شهریور است ۳۰ هزار نفر فرد مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی کردیم که چهار و نیم درصد این تعداد فوت کردند.


او افزود: این که در طول ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری در بیمارستان‌های استان دوبرابر شده موضوعی است که از آن هراس داشتیم چراکه عدم مراعات ضوابط بهداشتی زمینه را برای انتشار این ویروس فراهم می‌کند و امیدواریم این روند ادامه پیدا نکند.


اوخاطرنشان کرد: اگر چه تعداد فوتی‌های ما در ۲۴ ساعت گذشته تنها چهار نفر بوده، اما بستری‌ها به ۲۰۰ نفر رسیده است و در بیمارستان‌های ما ۷۸۰ نفر بستری هستند که ۱۱۰ نفر زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند و این عدد نسبت به روز قبل ۵۰ نفر افزایش را نشان می‌دهد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در مورد دوره در حال برگزاری در مرکز آموزش مدیریت سلامت تبریز گفت: این دوره با هدف توانمندسازی مدیران حوزه سلامت مخصوصاً در رابطه با پوشش همگانی سلامت و با توجه به بروز کووید ۱۹ که در جهان شاهد بودیم، لذا باید نظام سلامت ما و جهان تغییراتی را درون ساختار و نرم‌افزار‌های موجود ایجاد کند.

دکتر صومی ادامه داد: در این دوره بین المللی که با حضور مدرسین و شرکت‌کنندگان بین المللی برگزار می‌شود زمینه را برای توانمند شدن مدیران عالی سلامت ما فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: علوم پزشکی ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار