استاندار لرستان گفت: روند شیوع کرونا در استان صعودی شده و کنترل این روال نیازمند همکاری بیشتر مردم نسبت به رعایت مراقبت‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سید موسی خادمی در حاشیه ستاد استانی مدیریت کرونا از فعالیت کادر پزشکی درمانی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد و افزود: با توجه به آمار موجود، به نظر می‌رسد روند بیماری درلرستان تاحدودی با کشور متفاوت است.

او اظهار داشت: یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا، بیماران بستری و نیازمندان به تخت مراقبت‌های ویژه افزایش یافته است که شاید مقدمه‌ای برای افزایش سرعت این بیماری باشد.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری و دقت حوزه‌های مختلف برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: در جلسه امروز مقرر شد اکیپ‌های نظارتی ضمن افزایش فعالیت، برخورد‌های لازم را با متخلفان اعمال کنند.

خادمی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، باید تجهیزات بیمارستان‌ها تقویت شود و تعداد تخت‌ها را به مقدار لازم افزایش دهیم.

او از مردم لرستان خواست با توجه به اینکه وضعیت عادی نشده همچنان مراقبت‌های قبلی از جمله زدن‌ماسک، عدم حضور در اجتماعات، فاصله اجتماعی و بهداشت فردی را با همان شدت رعایت کنند.

استاندار لرستان اضافه کرد: آموزش حضوری برخی مدارس استان به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برقرار خواهد بود که آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید با انجام نظارت‌های لازم این موارد را پیگیری کنند.

لرستان در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد و در یک هفته گذشته میانگین تعداد مبتلایان شهروندان آن به کرونا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.