مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان منزل در زاهدان

با تلاش کار آگاهان پلیس آگاهی استان ۴ سارقی که اقدام به سرقت ۱۵ میلیارد ریال طلا از منزل یک شهروند زاهدانی کرده بودند در کمتر ۲۰ روز به دام افتادند.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در تاریخ ۲۰ مرداد ماه سال جاری و در پی سرقت بیش از ۱۵ میلیارد ریال طلا و وسایل منزل یک شهروند در زیبا شهر زاهدان موضوع شناسایی و دستگیری عاملان سرقت در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه سرقت به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و سرانجام پس از ۲ هفته تلاش شبانه روزی با انجام یکسری اقدامات تخصصی یکی از سارقان را شناسایی و چند روز قبل او را در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این متهم ۲۵ ساله که پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس چیزی برای کتمان نداشت به سرقت منزل مذکور با همدستی ۳ تن از دوستان خود اعتراف کرد.

سردار طاهری گفت: درنهایت طی چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دیگر همدستان این سارق نیزکه بین ۲۵ تا ۲۷ سال سن داشتند دستگیر و در بازرسی از منزل یکی از آن‌ها تمامی اموال مسروقه کشف و به مالباخته تحویل شد.

او با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات امنیتی منازل خود، از نگهداری زیور آلات مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و آن‌ها به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک در مناطق مسکونی سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

برخورد مرگبار وانت بار با عابران پیاده در سراوان

برخورد یک دستگاه وانت بار با عابران پیاده در شهرستان "سراوان" یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

 سرهنگ داریوش سرگلزایی گفت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در بخش "بم پشت" شهرستان "سراوان" استان بلافاصله ماموران انتظامی و عوامل اورژانس برای بررسی صحنه به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" عنوان داشت: در این حادثه به دلایل نامعلومی یک دستگاه وانت بار با تعدادی عابر پیاده برخورد کرده که متاسفانه یکی از عابران به دلیل شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر دیگر به علت مصدومیت شدید توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

او تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو از سوی راننده وانت بار اعلام شد.

این مقام انتظامی در پایان از رانندگان خواست، ضمن تمرکز به جلو در زمان رانندگی، در همه حال با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا برای خود و دیگران سفری ایمن به ارمغان داشته باشند.

انهدام باند سارقان مسلح منزل در نیکشهر

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر اعضای باند ۳ نفره سارقان مسلح منزل به دام افتادند.

سرهنگ"حمید نوری" فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر  گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل در سطح شهرستان نیکشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره سرقت پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌ی سرقت و جمع آوری قرائن و شواهد موجود، مشخصاتی کلی از سارقان و شیوه و شگرد‌ها آن‌ها بدست آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: تحقیقات و تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه طی یک سری اقدامات تخصصی، اعضای یک باند ۳ نفره سارقان منزل شناسایی و متهمان با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی داخل مخفیگاهشان در یکی از محلات نیکشهر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان مشخص شد که آن‌ها با استفاده از یک سلاح کلت کمری وارد منزل مذکور شده و با تهدید اهالی منزل تعداد ۲ دستگاه گوشی موبایل و مقداری پول نقد را به سرقت بردند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انهدام باند سارقان احشام با ۵۰ فقره سرقت در دلگان

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۵ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت احشام و اعتراف آن‌ها به ۵۰ فقره انواع سرقت خبر داد.

سردار"احمد طاهری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان دلگان موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گفت.

او  افزود: تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در پی تحقیقات تخصصی خود یکی از سارقان را شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف تعدادی زیادی اموال مسروقه شامل مقادیری قابل توجه سیم مسی، ۲ دستگاه دوچرخه و تعداد زیادی قطعات اوراق شده موتورسیکلت در مخفیگاه متهم تصریح کرد: این سارق ۲۷ ساله برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان منتقل که در بازجوئی‌های تکمیلی به ۵۰ فقره شامل ۲۸ فقره سرقت احشام، ۹ فقره سرقت موتورسیکلت، ۱۱ فقره سرقت سیم برق و ۲ فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان با همکاری ۴ تن از دوستان خود اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه با هماهنگی قضائی طی چند عملیات ضربتی دیگر همدستان این سارق نیز دستگیر و مشخص شد سارقان احشام مسروقه را پس از سرقت در شهرستان‌های اطراف می‌فروختند و موتورسیکلت‌های مسروقه را نیز اوراق و اقدام به فروش قطعات اوراق شده می‌کردند.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست، ضمن رعایت نکات امنیتی و هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار