رئیس شورای اسلامی شهرکرد:

رفتار‌های تبلیغاتی نمی‌تواند مشکلات شهرکرد را رفع کند/ برخورد با سدمعبر کنندگان سلیقه‌ای نباشد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: برای رفع مشکلات هر بخش باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود چراکه با برخورد‌های تبلیغاتی و پوپولیستی نمی‌توان مشکلات را رفع کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در نشست علنی شورا با اشاره به لزوم بررسی دقیق پرونده‌های شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی اظهار داشت: زمانی که رأی در کمیسیون صادر و بعد از آن در صحن علنی شورا مطرح می‌شود تنها یک رأی موافق و یک رأی مخالف نظرات خود را باید اعلام کنند چرا که کمیسیون‌ها بررسی لازم را انجام و نیاز به بررسی دوباره نمی‌باشد.

او با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات شورای دوره ششم افزود: در برخی موارد کمک‌هایی به هیئت‌های مذهبی، ورزشی و... از سوی شهرداری انجام که برخی‌ها احساس می‌کنند در راستای کار انتخاباتی است بنابراین باید به شهرداری ابلاغ تا اینگونه کمک‌ها در قالب ماده ۱۷ مطرح و بررسی شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی با بیان اینکه متاسفانه شرایط اجرای پروژه‌ها درسطح شهر مطلوب نیست، اضافه کرد: سازمان عمران و بازآفرینی شهری باید در صحن علنی شورا گزارشی از وضعیت پروژه‌ها ارائه و در راستای احیاء بافت قدیمی چالش‌تر و شهرکرد یک مدیریت تخصصی به صورت مشترک توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایجاد شود.

او با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی ادامه داد: اگر بخواهیم یک شهر سالم، سرزنده و با‌نشاط داشته باشیم باید حقوق شهروندان را رعایت کنیم.

رئیسی با اشاره به وظایف واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری شهرکرد گفت: رفع سدمعبر، اجرای ضوابط ساختمانی، رعایت ایمنی در ساخت و ساز‌ها و ایجاد شناسنامه برای ساختمان‌ها از مهم‌ترین وظایف واحد پیشگیری و رفع تخلفات می‌باشد بنابراین باید نسبت به انجام وظایف خود دقت داشته باشند چرا که ساختمان‌هایی در حال ساخت است که پیمانکار و شرکت آن مشخص نیست.

او افزود: گرانی مسکن سبب شده تا تعداد دعاوی حقوقی افزایش یابد و ساخت و ساز‌ها در اراضی خارج از محدوده انجام شود بنابراین باید از این مشکلات جلوگیری تا اراضی که ذخایر آینده هستند، حفظ شوند.

رئیسی با بیان اینکه شهر گسترش یافته و نیاز به نظم‌دهی دارد، اضافه کرد: این نظم‌دهی باید با شرایط اقلیمی همخوانی داشته باشد و برای هر بخش برنامه‌ریزی شود چراکه به صورت پوپولیستی و تبلیغاتی نمی‌توان کار کرد و برای اجرای قانون نباید تفاوت قائل شد و شورا در راستای برخورد با متخلفان دخالت نکند.

او ادامه داد: با حفظ حرمت تمام شهروندان باید با سدمعبر کنندگان برخورد و در راستای برخورد با متخلفان اطلاع‌رسانی لازم از سوی رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و با نصب بنر در سطح شهر انجام شود.

رئیسی گفت: همه واقف هستیم که واحد پیشگیری و رفع تخلفات یکی از پرکارترین واحد‌های شهرداری است و برای ساماندهی شهر باید برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد، اما نباید سلیقه‌ای عمل شود.

او با بیان اینکه برخورد قهری پاسخ‌گوی رفع مشکلات نیست، خاطرنشان کرد: در بافت سنتی شهر و محله کاشانی باید قوانین یکسان رعایت و این بافت حفظ شود چرا که محله کاشانی یک بافت جدید و یک برند برای شهر است که باید از بروز مشکلاتی مانند سدمعبر جلوگیری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار