مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و هیچ اجبار برای حضور وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و هیچ اجبار برای حضور وجود ندارد.

او با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید ۲۱۰ هزار دانش آموز در دو هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل شدند و ۱۵ هزار فرهنگی نیز کار آموزش را آغاز کرده اند گفت: حفظ سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان خط قرمز آموزش و پرورش است.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: فعالیت آموزشی مدارس براساس ظرفیت کلاس‌های درس و برنامه‌ریزی که از قبل انجام شده آغاز شده است و اولویت حضور در کلاس درس و مدرسه با دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم است که معلمان با دانش آموزان و دانش آموزان با کادر آموزشی آشنا شوند.

او ادامه داد: ظرفیت هر کلاس درس بین هفت تا ۱۰ نفر است که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب کلاس و همچنین همراه داشتن ماسک از سوی دانش آموزان کلاس‌های درس برگزار می‌شود.

قائدامینی گفت: سقف حضور دانش‌آموزان در کلاس درس ۳۵ دقیقه است و مابقی فعالیت‌های آموزشی از طریق شبکه مجازی و شبکه شاد پیگیری می‌شود.

او افزود: در روز نخست بازگشایی مدارس ۹۰ درصد دانش‌آموزان دعوت شده برای حضور در کلاس درس در مدارس حاضر شدند.

قائدامینی اضافه کرد: امکان دسترسی آموزشی دانش‌آموزان به محتوا‌های آموزشی از طریق شبکه شاد، شبکه‌های آموزش تلویزیون و فضای مجازی و همچنین مدرسه مجازی در استان فراهم شده است و برای مناطقی که دسترسی به این تجهیزات نباشد درسنامه آموزشی تهیه شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار