معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در سوم مهر ماه خبر داد

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در سوم مهر ماه خبر داد و گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برای نخستین بار با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهر ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزئی از فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط است.

حضرتی ادامه داد: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

تاکنون  ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای صادر شده است

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون در چهار مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از سال ‌جاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد و فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل از ۹۶ که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده‌اند، انجام گیرد.

حضرتی بیان کرد: از سال جاری پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز از آزمون علمی و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می‌شود. اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار