رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۴۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان همدان خریداری شده است.

منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: امسال در استان ۴۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است.

او با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور محسوب می‌شود افزود: استان همدان با خرید تضمینی ۴۴۰ هزار تن  گندم در رتبه‌ی ششم کشور قرار دارد.

رضوانی جلال ادامه داد: امسال از ۴۰۰ هکتار اراضی دیم و آبی استان که به کشت گندم اختصاص یافته است  ۷۵۰ تن گندم برداشت شده است .

این مقام مسئول بیان کرد: امسال نهاده‌های مورد نیاز گندم و بذر اصلاح شده برای کشت آبی و دیم از طریق ۸ شرکت  تعاونی کشاورزی در استان تهیه و توزیع می‌شود.

رضوانی جلال اظهار کرد: کشاورزان سالانه باید۳۰ درصد بذر‌های موجود خود را با بذر‌های جدید تعویض کنند و بهتراست برای بالا بردن تولید محصول از بذر‌های اصلاح شده استفاده کنند.

او اظهار داشت: امسال قیمت بذر‌های اصلاح شده با قیمت یارانه‌ای برای هر کیلو بذرگندم دیم ۳ هزار و ۲۹۰ تومان و بذر گندم آبی ۳ هزار و ۴۹۰  تومان است.

رضوانی جلال ادامه داد: هم اکنون در استان همدان ارقام بذری صدرا و باران با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی  در حال تکثیر است و انواع  پیشگام، زرینه و  حیدری هم کشت می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار