آیت الله علوی گرگانی اهانت به ساحت قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) را محکوم و مسلمانان را به عمل به دستورات اسلام ناب محمدی توصیه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد که هتک حرمت قرآن کریم، هتک حرمت به تمامی ارزش‌های الهی و آزادیخواهان جهان است.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: بار دیگر مدعیان آزادی و حقوق بشر، اجازه اهانت به مقدسات مسلمین را به بهانه آزادی بیان دادند و در مقابل بی احترامی به کتاب مقدس مسلمانان و پیامبر عظیم الشأن اسلام سکوت کرده و عواطف انسان‌های مسلمان را به درد آوردند.

پیام حاکی است: این کار در حالی صورت می‌گیرد که همان دولت‌ها اجازه انتقاد به صهیونیسم را نداده و آن را جرم می‌دانند. اینگونه رفتار‌های دو گانه غرب در کنار خیانت برخی سران عربی خشم جهان اسلام را برانگیخته و حکایت از نقشه‌ای جدید برای دنیای اسلام دارد.

در ادامه این پیام تاکید شده است: لازم است همگی مسلمانان با وحدت عمل در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اعتقاد به مبانی اسلام با نقشه‌های استکبار مبارزه کنند. هتک حرمت قرآن کریم، هتک حرمت تمامی ارزش‌های الهی و آزادیخواهان جهان است.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه پیام خود افزوده است: اینجانب این اهانت را که از سوی عده‌ای از افراطیون و با چراغ سبز دولت‌های این کشور‌ها صورت پذیرفته را محکوم و به ملت‌های مسلمان توصیه می‌کنم با عمل به دستورات اسلام ناب محمدی (ص) دشمنان را مأیوس کنند.

۷ شهریورماه جاری تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز ضد اسلامی به‌وسیله گروه‌های راست‌گرا افراطی سوئد برگزار شد و در شهر «مالمو» این کشور یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به‌وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگدکوب شد.

پس از این اقدام غیرقانونی و قبیح چند افراط‌گرا شهر مالمو شاهد اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بود به‌طوری‌که پلیس سوئد از بازداشت ۲۰ نفر در پی ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در این شهر خبر داد.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس روز یازدهم شهریورماه در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد.

در واکنش به این حرمت شکنی‌ها به مقدسات اسلام، تا کنون تنی چند از علما و مراجع تقلید با صدور پیام‌هایی این اقدام‌های موهن و حرمت شکن را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار