روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کرد نخست‌وزیر جدید این کشور، سازوکاری جدید را در تشکیل دولت پیش گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه الجمهوریه لبنان در گزارشی نوشت نخست وزیر جدید لبنان که قرار است بزودی دولت تشکیل دهد، سازوکاری جدید را برای انتخاب وزرا در پیش گرفته است.

در گزارش پایگاه خبری روزنامه الجمهوریه لبنان آمده است: در زمانی که مصطفی ادیب، رئیس جمهور منتخب تماس‌های خود را برای تشکیل دولت به دون سر و صدا در حال پیش بردن است؛ صحنه سیاسی لبنان شاهد دولت‌های فرضی است که هیچ کس به طور علنی آن‌ها را انتخاب نکرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: برخی از افراد اقدام به انتشار (اسامی) کابینه از طریق شبکه‌های اجتماعی کرده و برخی پایگاه‌های اینترنتی نیز این اسامی را انتشار داده اند.

در ادامه این گزارش به نقل از منابعی نزدیک به سعد حریری آمده است: منابع آگاه و ذی ربط اعلام کرده اند که «بیت الوسط» (محل اقامت سعد حریری) تا کنون مداخله‌ای در این مسأله نداشته است. از این رو نه نخست وزیر از ما درخواست چیزی کرده و نه ما از او خواسته ایم که گامی را بردارد.

این منابع در بیت الوسط همچنین گفته اند: سخن از دیدار‌هایی که در بیت الوسط انجام می‌پذیرد، خیال‌های خام برخی افراد است که به دنبال بازاریابی برای برخی سناریو‌هایی توهم زا هستند که از اساس درست نیست.

گفتنی است مصطفی ادیب در ۱۰ شهریور با کسب ۷۳ رأی به سمت نخست وزیری انتخاب و مأمور تشکیل دولت جدید در این کشور شد. میشل عون، رئیس جمهور لبنان، مصطفی ادیب را مأمور تشکیل کابینه کرد. حزب منتسب به مقاومت در پارلمان هم با نخست‌وزیری ادیب موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار