رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: مرقع نفیس خواجه اختیار منشی گنابادی به عنوان اولین اثر منقول در گناباد ثبت ملی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا مهدوی مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت:  مرقع نفیس  خواجه اختیار منشی گنابادی که در دانشگاه فردوسی مشهد نگهداری می‌شود، به درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد و با پیگیری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد و تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، به عنوان اولین اثر منقول شهر گناباد در فهرست آثار منقول ملی ایران ثبت شد.

او افزود: خواجه اختیار منشی گنابادی یکی از بزرگترین خوشنویسان خط نستعلیق در سده دهم هجری است،  خواجه اختیار را می‌توان پرکارترین و نام آورترین خوشنویسی نستعلیق ایران نامید که آثار متعددی از او در موزه‌ها و کتابخانه‌های ایران نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد  ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در سال ۱۳۹۷ کنگره ملی این خوشنویس بلند آوازه گنابادی را برگزار و با جمع آوری آثار او از موزه‌ها و کتابخانه‌های ایران، اولین نمایشگاه خط نستعلیق ایران را برگزار کرد که این آثار پس از بازدید عموم به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد برای برپایی نمایشگاه دائمی اهدا شد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.