صنعت هوایی و گردشگری از جمله صنایعی است که ادامه حیاتش به استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات وابسته است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شناخت مشکلات و کاستی‌های موجود در صنعت هوایی و گردشگری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان را بر آن داشت تا با کمک تخصص جوانان ایرانی اقدام به تحلیل و تولید نرم‌افزار‌های جدید و مبتنی بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات کند تا با این کار فعالیت خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی در بخش‌های مختلف تسهیل شود.

طبق گفته علی تیماج‌چی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان فرانگر پارس سیستم پویا، فعالیت‌های این شرکت در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزار‌های تخصصی از لحاظ کیفیت، حجم فروش، پشتیبانی محصولات و رضایت مشتریان است. ما تلاش کرده‌ایم با این اقدامات گامی نو برای پیشبرد اهداف صنعت هواپیمایی و گردشگری کشور برداریم.

 این فعال دانش‌بنیان تصریح کرد: این شرکت به دنبال یافتن راه‌های ساده و فناورانه برای رفع مشکلات و چالش‌های صنعت گردشگری و هوانوردی است.


بیشتر بخوانید


او گفت: نرم‌افزار چاپ بلیت فارسی تمام ایرلاین‌ها برای همه کاربران به صورت رایگان قابل دسترس است. با نرم‌افزار همیار فرانگر روند رزرو بلیت در محیط‌های رزرواسیون و تمامی عملیات مربوط به استرداد بلیت در محیط‌های رزرواسیون به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

تیماج‌چی ادامه داد: فرانگر جزو نخستین شرکت‌ها ایرانی است که سیستم خرید بلیت هواپیما را برای سایت‌های ایرانی به صورت کاملا مجازی طراحی و پیاده‌سازی کرده است. ما در حوزه نرم‌افزاری سیستم‌های فرودگاهی مانند سیستم کنترل پذیرش مسافر DCS، سیستم نمایش اطلاعات پرواز FIDS و ... نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داریم.

به گفته او، استفاده از سیستم ایرانی برای ایرلاین‌های داخلی حدود ۳۰۲ میلیون تومان تمام می‌شود. در حالیکه بهره گرفتن از خدمات شرکت‌های خارجی ۷۱۵ هزار دلار ارز از کشور خارج می‌کند. این یعنی استفاده از سیستم ایرانی برای شرکت‌های متقاضی یک دهم مشابه خارجی تمام می‌شود.

این فناور گفت: سیستم ما این توانایی را دارد که در هر جایی که ایرلاین‌های ایرانی فعالیت می‌کنند خدمت ارائه کند. برنامه داریم که در آینده سیستم خود را در کشور‌های گرجستان، ترکیه و عراق هم فعال کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: گردشگری ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار