والدین به منظور پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و ایمن بودن فرزندان خود از طبیعی بودن میزان ویتامین دی بدن آن‌ها مطمئن شوند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حجت الله احتشام منش پزشک فوق تخصص کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : مصرف میوه، سبزی، غذای سالم خانگی و اطمینان از طبیعی بودن ویتامین‌های مورد نیاز بدن به ویژه ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری کووید ۱۹ تاثیر به سزایی دارد.

احتشام منش به ضرورت انجام واکسیناسیون کودکان در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود : کودکانی که سابقه انجام واکسیناسیون دارند، در حال حاضر می‌توانند یک بار نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند و کودکانی که تا کنون سابقه آن را نداشتند، می‌توانند دو بار در ابتدا و انتهای ماه از مزایای واکسیناسیون بهره‌مند شوند.

او  نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت : با بازگشایی مدارس بسیاری از والدین نگران سلامتی فرزندان خود هستند که آموزش‌های لازم می‌تواند در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ موثر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: والدین در خصوص سرویس ایاب و ذهاب کودکان توجه کرده و از گرفتن سرویس گروهی به طور جدی خودداری کنند و به فرزندان خود یادآور شوند که از خوراکی‌های منحصر به فرد خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.