مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مرمت و بازآفرینی بنا‌های تاریخی از مهمترین اولویت‌ها در استان به شمار می‌رود و اقدامات در این زمینه شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار میراث‌فرهنگی مرمت و بازآفرینی بافت‌های تاریخی بوده که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال اقدامات در این حوزه شتاب می‌گیرد.

او افزود: در حوزه مرمت بافت‌های تاریخی اردبیل اقدامات گسترده‌ای انجام شده که با تزریق اعتبارات مورد نیاز تلاش می‌کنیم تا در این حوزه جهش مناسبی ایجاد کرده و زمینه برای بازآفرینی این بافت‌ها را فراهم آوریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت‌: در همین راستا امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات باز‌افرینی شهری برای مرمت و بازآفرینی کهنه‌قلعه مشگین‌شهر تزریق و اختصاص یافته است.

فلاحی تصریح کرد: با تزریق این اعتبارات عملیات مرمت و بازسازی این بنای تاریخی که از اماکن و بنا‌های مهم در استان به شمار می‌رود، آغاز شده و با تکمیل عملیات بازآفرینی تلاش می‌کنیم تا اقدامی در راستای حفاظت از این بنای تاریخی برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.