صدور گواهی استاندارد برای محصولات زراعی در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از صدور ۳ گواهی استاندارد ICM برای ۲ محصول سیب زمینی و پیاز در شهرستان خرامه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با اشاره به صدور گواهی استاندارد برای محصولات زراعی در خرامه، اظهار کرد: اخذ ۲ نشان حد مجاز آلاینده برای محصول سیب زمینی در سطح ۴ هکتار و یک گواهی برای محصول پیاز در سطح یک هکتار از مزارع این شهرستان محقق شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲ محصول مذکور در اولویت طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی قرار دارند، اضافه کرد: با اجرای این طرح ۱۹۲ تن محصول سیب زمینی و ۵۰ تن محصول پیاز تولید و روانه بازار مصرف شد.

او، مشوق‌ها و ابزار‌های حمایتی را پیش نیاز ترغیب کشاورزان به تولید محصولات کشاورزی گواهی شده دانست و تصریح کرد: با تخصیص یارانه به مواد آلی و آزمون خاک می‌توان زمینه توسعه کشت محصول سالم را فراهم کرد.

همتی، ایجاد بازار فروش را از ضروریات تداوم تولید محصول سالم برشمرد و افزود: ورود هلدینگ‌های فعال در عرصه تولید، فروش و بازرگانی محصولات کشاورزی به این حوزه و برندسازی، رونق بخش تولید این نوع محصولات خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه بیان کرد: ایجاد فرهنگ مصرف غذای سالم و آگاه سازی مردم نسبت به اثرات مخرب آلاینده‌ها سطح تقاضای محصولات را افزایش می‌دهد.

قیمت بالا، نبود بازار عرضه کالا و شرکت‌های تخصصی و صادرات محور، مانع اصلی تولید محصول سالم در کشور هستند. نهادینه شدن طرح تولید محصول سالم و ارتقای سلامت جامعه همکاری فرابخشی سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار