مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راهیابی شهر‌های مسجدسلیمان، گتوند، بهبهان، ایذه، هندیجان، آغاجاری و امیدیه به طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: پس از اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری در ۳۱ مرکز استان برگزار شد که پس از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در نه حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

او افزود: در حوزه هنر‌های نمایشی شهر‌های آغاجاری، مسجدسلیمان و بهبهان، در حوزه مد و لباس مسجدسلیمان، در حوزه موسیقی مسجدسلیمان و ایذه، در حوزه ادبیات هندیجان، مسجدسلیمان و گتوند و در حوزه رسانه و مطبوعات امیدیه و مسجدسلیمان از استان خوزستان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

جوروند با اشاره به اولویت‌های شاخص‌های هیئت‌داوران برای انتخاب شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر، مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها از مهم‌ترین شاخص‌های های هیئت‌داوران برای انتخاب شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.