مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام :

۱۵ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح‌های آبخیزداری چرداول اختصاص یافت

احمدی از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان چرداول (بالا دست شهر سرابله) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان چرداول گفت: در سال‌های گذشته و وقوع باران‌های سیل آسا خسارات فراوانی به زیرساخت‌های شهر سرابله وارد آمده که با ایجاد سیل بند و گابیون دیگر شاهد اینگونه خسارات نخواهیم بود.

او هدف از اجرای این پروژه‌ها را جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب، تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی و بهبود شرایط زیست محیطی عنوان کرد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که در سال‌های اخیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با بیان اینکه آبخیزداری در واقع صیانت از منابع آب و خاک است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد چهار سازه سنگی ملاتی با حجم سه هزار و ۶۷۰ متر مکعب و هشت سازه گابیون بندی با حجم هزار و ۶۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال به اجرا و بهره برداری رسیده است.

احمدی تاکید کرد: طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز به کنترل رسوب و فرسایش خاک کمک کرده و ضمن تغذیه و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و توسعه پوشش گیاهی به پیشگیری از حوادث غیرمترقبه همچون سیل نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.