معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، از انهدام یک باند سه نفره شرارت در کرمانشاه که جرائم مختلفی در کارنامه سیاه خود داشتند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از شکایت یکی از شهروندان کرمانشاه با موضوع اسیدپاشی، تخریب خودرو، رنگ پاشی، پرتاب نارنجک صوتی (دست ساز) و... توسط افراد ناشناس رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : ماموران پلیس با تحقیقات گسترده موفق به شناسایی یکی از اشرار سابقه‌دار شده که با همدستی برادر و یکی از دوستانشان اقدام به تشکیل باند شرارت کرده‌اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه سردسته باند در شهرک ظفر شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

او گفت: شرور دستگیر شده در بازجویی‌ها به انجام اقداماتی نظیر اسیدپاشی، ایجاد مزاحمت برای دیگران، قدرت‌نمایی با سلاح سرد و... با همدستی برادر و یکی از دوستانش اعتراف کرد.

او با اشاره به اینکه برادر سردسته باند شرارت به جرم دیگری در زندان به سر می‌برد، از دستگیری دوست مشترک آن‌ها خبر داد و گفت: وی نیز به جرائم خود اعتراف کرد.

آمویی گفت: پلیس مقتدرانه با هرگونه نامنی برخورد و اجازه عرض اندام به چنین افرادی را نمی‌دهد.

اجرای طرح ظفر ۵ با حضور پلیس شهرستان کرمانشاه

علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : طرح ظفر ۵ با حضور پلیس شهرستان کرمانشاه و پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر، امنیت اقتصادی، آگاهی و امنیت عمومی به مدت ۷۲ ساعت اجرا شد.

او گفت : در این مدت و با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، حدود ۹۲ کیلوگرم انواع مواد که عمده آن را تریاک تشکیل می‌دهد، کشف و ۶۷ نفر از قاچاقچیان، خرده فروشان و توزیع کنندگان به همراه ۱۷ نفر از معتادان متجاهر نیز دستگیر شدند.

جاویدان از توقیف ۱۲ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و گفت: ۱۴ مکان عرضه، تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به کشف ۲۰۱ فقره سرقت منزل، مغازه، احشام، خودرو، تلفن همراه و ... توسط کاراگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه اشاره و ادامه داد: کشف ۳۵ فقره سرقت سیم برق، یازده فقره قاپ زنی و هفت فقره جعل و کلاهبرداری از جمله سرقت‌های مکشوفه است.

او دستگیری ۷۴ سارق و دو مالخر را از دیگر اقدامات پلیس آگاهی برشمرد و گفت: همچنین با تلاش کاراگاهان سه فقره قتل نیز کشف و سه قاتل دستگیر شدند.

کشف ۷۴۴ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در کرمانشاه

جاویدان به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی نیز اشاره و گفت: کشف ۷۴۴ دستگاه لوازم خانگی قاچاق، ۲۷۰ کیلوگرم انواع پوشاک و یک دستگاه موتورسیکلت از جمله آن‌ها بوده است.

او ارزش محموله قاچاق کشف شده توسط پلیس امنیت اقتصادی را ۱۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در همین راستا پنج قاچاقچی دستگیر و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

او در خصوص اقدامات پلیس امنیت عمومی گفت: کشف ۱۳ قبضه سلاح شکاری و جنگی، ۸۰ قبضه سلاح سرد و ۱۳ نفر از اراذل و اوباش از جمله آن‌ها بوده است.

جاویدان ۱۶۰۰ مورد تذکر در خصوص آلودگی صوتی، بدپوششی، دور دور کردن، مزاحمت و...، انجام ۱۰۷ مورد تذکر به واحد‌های صنفی متخلف و پلمب شش قلیانسرا را از دیگر اقدامات پلیس امنیت عمومی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۲۴۳ هنجارشکن توسط پلیس امنیت عمومی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ نفر به مراجع قضائی معرفی و ۲۳۱ نفر نیز با اخذ تعهد آزاد شدند.

او توقیف ۴۶ دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

جاویدان مجموع دستگیری‌های انجام شده توسط پلیس‌های شرکت کننده در طرح را ۴۶۹ مجرم و هنجارشکن عنوان کرد و گفت: این افراد شامل سارقان، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر و افرادی بودند که علی رغم تذکرات قبلی اقدام به سگ گردانی و ایجاد مزاحمت برای دیگران کرده و یا پوشش مناسب نداشتند .

کشف دام قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در کنگاور

فرمانده انتظامی کنگاور از کشف ۹۰ راس دام قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

سرهنگ "عنایت فلاحی" روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور حین کنترل خودرو‌های عبوری به یکدستگاه تریلی مشکوک و نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از کامیون توقیفی، ۹۰ راس دام (گوسفند) قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۲ میلیارد ریال می‌رسید کشف کردند.

سرهنگ فلاحی همچنین از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به دستگاه قضایی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

فرمانده انتظامی کنگاور در پایان از کشف ۱۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی نیز در شهریور امسال خبر داد و گفت: بیشتر ان‌ها به صاحبانشان تحویل شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.