آغاز برداشت سماق در سردشت

برداشت سماق شهرستان سردشت آغاز شده که پیش بینی می‌شود امسال میزان چیدن سماق به بیش از ۸۰۰ تن برسد.

صلاح الدین حقگویی مدیر جهاد کشاورزی سردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: این شهرستان با توجه به شرایط خاص توپوگرافی و اقلیم آب و هوایی یکی از مناطق مستعد برای کشت و توسعه باغات سماق است.

صلاح الدین حقگویی افزود: این شهرستان رتبه نخست برداشت سماق را در سطح استان آذربایجان غربی دارد و یکی از قطب‌های تولید سماق به شمار می رود.

حقگویی تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات سماق در این شهرستان ۸۰۰ هکتار است که از این میزان ۷۷۰ هکتار آن بارور و ۳۰ هکتار غیر بارور و نهال است.

او گفت: با راندمان تولید یک تن در یک هکتار و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و میزان بارندگی پیش بینی می‌شود امسال میزان برداشت سماق سردشت به بیش از ۸۰۰ تن برسد.

 مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه سماق این شهرستان به صورت کاملا طبیعی و بدون سموم و کود کشاورزی پرورش می‌یابد، اضافه کرد: سماق سردشت دارای طعم و بوی مطبوع و رنگ زیبایی است به همین خاطر طرفداران زیادی دارد و محصول برداشت شده علاوه بر شهر‌های بزرگ تهران، اصفهان، همدان، تبریز و مشهد به کشور‌های ترکیه و عراق نیز صادر می‌شود.

سماق در شهرستان مرزی سردشت در مزارع شیب دار و دیمی و به صورت نهال و پاجوش کشت می‌شود و هرساله برداشت آن از اوایل شهریورماه آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام / ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.