مرادی گفت: سه دوربین حرارت سنجی در فرودگاه مهرآباد نصب شده و تاکنون الزامی برای حذف دوربین‌های حرارت سنجی از سوی وزارت بهداشت به ما ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم مرادی مدیرعامل فرودگاه در حاشیه بازدید از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه ۳۰ دوربین حرارت سنج توسط شرکت فرودگاه‌های کشور خریداری شده است گفت: هم اکنون ۳ دوربین حرارت سنجی در فرودگاه مهرآباد نصب شده است.

مرادی با بیان اینکه بعید می‌دانم که الزام‌ تب سنجی توسط وزارت بهداشت برداشته شده باشد گفت: اگر این موضوع مورد تایید وزارت بهداشت باشد تاکنون هیچ موردی در رابطه با برداشته شدن الزامات تب سنجی به ما اعلام نشده و من از این موضوع اطلاعی ندارم.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه مسافران از درب ورود به صورت کامل تب سنجی می‌شوند افزود: سالن‌های عمومی فرودگاه مهرآباد هر ۱۲ ساعت ضدعفونی می‌شوند و برج‌های مراقبت و مراکز ایمنی آتش نشانی با وجود آنکه الزامی برای ورود مسافران وجود ندارد باز هم به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند.

او توضیح داد: تمامی مراکز هم به صورت کامل و هر ۱۲ ساعت ضدعفونی می‌شوند و مراکز اداری این فرودگاه هم هر ۷۲ ساعت یکبار به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند.

مرادی با اشاره به اینکه تمامی مواد ضدعفونی توسط وزارت بهداشت تهیه می‌شود، ادامه داد: مواد ضدعفونی‎‌کننده هم که توسط خود شرکت فرودگاه‌ها تهیه می‌شود غلظت آن به تایید وزارت بهداشت رسیده و در ساعات کم مسافر تمامی بخش‌ها ضدعفونی می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۱ پزشک در بخش‌های مختلف فرودگاه‌ها حضور دارند گفت: ۵ پزشک متخصص در فرودگاه مهرآباد هر روز اقدام به تب سنجی و غربالگری کارکنان می‌کنند و این افراد کارشناسان وزارت بهداشت نیستند بلکه پزشکانی هستند که هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر به صورت تخصصی تمامی کارکنان را فرودگاه را غربالگری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه از سال ۱۳۵۳ اورژانس در فرودگاه مهرآباد باید حضور داشته است گفت: سالیان بسیار طولانی است که اورژانس در فرودگاه مهرآباد مستقر است، پیش از این دوره هم در صورت مشاهده بیماران مشکوک، آنان به اورژانس منتقل می‌شدند.

مرادی با اشاره به اینکه به صورت مرتب و روزانه فرودگاه مهرآباد با توجه به آنکه همواره در دسترس بوده توسط وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشک بررسی می‌شد افزود: این اقدامات باعث می‌شود که ما همواره تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

مردم حاضر به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جمع‌های خانوادگی خود نیستند!

او توضیح داد:متاسفانه مردم به صورت خانوادگی در فرودگاه حضور پیدا می‌کنند و به هیچ عنوان حاضر به رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در جمع‌های خود نیستند و همواره شاهد هستیم که دوستان و یا تور‌های گردشگری و ورزشی در برخی از بخش‌های فرودگاه‌ها به صورت جمعی حضور دارند و حاضر نیستند که در جمع‌های دوستانه خود، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

مرادی در پایان توضیح داد: هم اکنون ۹۵ درصد از مردم ماسک می‌زنند و تنها ۵ درصد از مراجعان به فرودگاه ماسک نمی‌زنند که اگر این موضوع به طور کامل رعایت شود، باعث ایجاد رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.