صدیقی گفت: در مدت راه‌اندازی مراکز مشاوره و تندرستی، اطلاعات بیش از ۴۰ هزار دانشجو جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح مجازی طرح‌های ورزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: ساخت و اجرای طرح‌های زودبازده در دستور کار است. در ۷ سال گذشته توانستیم ۱۴۱ طرح شامل چمن‌های مصنوعی، زمین‌های روباز و سالن‌ها را تجهیز و آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: ایجاد مراکز مشاوره و تندرستی از سال ۹۵ در دست اجرا قرار گرفت و امروز شاهد فعالیت ۷۶ مرکز مشاوره در دانشگاه‌های سراسر کشور هستیم. مراکز مشاوره و تندرستی با هدف پایش سلامت دانشجویان و ارائه مشورت به آنان در خصوص ورزش‌های مناسب آنان راه‌اندازی شده است. در مدت راه‌اندازی مراکز مشاوره و تندرستی، اطلاعات بیش از ۴۰ هزار دانشجو جمع‌آوری شد که می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

او ادامه داد: البته این اطلاعات مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته تا بدانیم دانشجویان با چه مشکلات و مسائلی روبرو هستند و اگر در بحث فیزیکی و اسکلتی مشکلاتی دارند برای آن‌ها راهکار‌هایی ارائه شود.

صدیقی گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ بیش از ۷۲ سالن ورزشی آماده و تجهیز و ۱۰۴ اتاق تندرستی در دانشگاه‌های سراسر کشور با کمک سازمان امور دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویان راه‌اندازی شد. هیچ دانشگاهی امروز نمی‌تواند ادعا کند که اتاق تندرستی در فضای دانشگاهی آنان فعال نشده است.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر تصریح کرد: تاکنون یکصد هزار مترمربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها افزوده شد و امروز نیز ۲۲ طرح ورزشی افتتاح می‌شود.

صدیقی گفت: امیدوارم به زودی ویروس کرونا با تدابیر مراکز تحقیقاتی و پزشکی در همه نقاط جهان کنترل و محدود شود تا دانشجویان بتوانند از فضا‌های ایجاد شده استفاده کنند. البته ما نباید منتظر از بین رفتن کرونا باشیم بلکه فضا‌های ورزشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانشجویانی که از خوابگاه استفاده می‌کنند، بتوانند به راحتی از فضا‌های ورزشی نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار