مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال ۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند برق در بخش‌های مختلف بویژه چاه‌های آب کشاورزی کردستان نصب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون در مجموع هفت هزار دستگاه کنتور هوشمند برق برای مشترکان دیماندی از جمله صنعت و کشاورزی کردستان نصب شده است.

او با بیان اینکه هزینه هر دستگاه کنتور هوشمند ۳۰ میلیون ریال است، افزود: هدف از اجرای این طرح فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف و امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به رایگان بودن نصب این کنتور‌ها برای مشترکان اضافه کرد: بخش مهمی از مدیریت بار شبکه در فصل گرما به واسطه وجود این کنتور‌ها بوده است.

لهونیان یادآور شد: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار سیستم قرائت از راه دور (طرح فهام) و با اولویت کنتور‌های دیماندی برای تمام مشترکان (ولتاژ اولیه و ثانویه) در دستور کار این شرکت است.

در حال حاضر ۶۶۴ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهر‌ها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.