مازندران ۱۵ هزار و ۶۹۸ خادمیار رضوی دارد که تاکنون گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سهیل صالحی کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران با بیان اینکه مازندران ۱۵ هزار و ۶۹۸ خادمیار رضوی دارد که تاکنون گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام شده است، گفت: هر خادمیار پس از ۴ سال رتبه دو، پس از ۸ سال رتبه یک و سپس با گزینش به خادم تشرفی ارتقا می‌یابد که باید هر هفته کشیک حرم انجام دهد.

او افزود: در ایام کرونا، به همت خادمیاران، دایره خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به نیازمندان، محدود به مشهد نبود و گستره‌ای وسیع از خدمت در سراسر ایران به نمایش گذاشته شد.

صالحی ادامه داد: ما خادمیاران افتخاری امام رضا (ع) با رسیدگی به خلق خدا و رفع غم و گرفتاری یک انسان به ترویج سیره منور رضوی کمک می‌کنیم و امروز که مردم نیازمند در پی شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند، وظیفه خادمیاران سنگین‌تر است.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران به راه اندازی طرح جشنواره خدمت اشاره کرد و گفت: این جشنواره به این منظور راه اندازی شده تا خادمیاران کار‌های الگویی ارائه داده و آن را در سامانه ثبت کنند که  تاکنون تعداد آثار ارسالی جشنواره خدمت هزار و ۱۳۶ مورد بوده است.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا کشیک حرم یک شیفته و چهارساعته شده، استراحتگاه خادمان تعطیل و پذیرایی خادمان لغو شده است.

صالحی از ساماندهی خادمیاران رضوی استان خبر داد و گفت: خادمیارانی که در شهرستان‌ها فعالیتی نداشتند تا ماه آینده از لیست خادمیاری حذف می‌شوند.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران روند جذب خادمیار جدید را صرفاً از طریق کانون‌های خدمت رضوی اعلام کرد و افزود: افراد علاقه‌مند برای خادمیاری با عنوان یاور به عضویت کانون‌های خدمت رضوی درمی‌آیند و پس از فعالیت و تائید مسئول کانون، جهت گذراندن مراحل خادمیاری معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.