مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان گفت: در پی شناسایی فرهنگیان نویسنده یا راویان دفاع مقدس فرهنگی هستیم تا از آنها تجلیل یا از کتاب هایشان رونمایی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد علیرضایی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان  در جلسه تشریح ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به اهمیت و پاسداشت ارزش‌های دفاع از میهن گفت: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته، غبارروبی گلزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا، همین طور یادآوری پیام‌های حماسه عاشورا در کربلا است که با حضور پرشور فرهنگیان در گلزار شهدای کرمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جنگ را گنج دانسته اند، بر ضرورت معرفی دستاورد‌های دفاع مقدس تایید کرد و افزود: تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه شهدا و ایثارگران فرهنگی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمان از زنده یاد محمد صالحی آزاده و جانباز سرافراز و یکی از "آن ۲۳ نفر" که چندی قبل در اثر بیماری به یاران شهیدش پیوست یاد کرد و گفت: در پی شناسایی فرهنگیان نویسنده یا راویان دفاع مقدس فرهنگی هستیم که از آن‌ها تجلیل یا از کتاب هایشان رونمایی کنیم.

علیرضایی به فضاسازی محیط ادارات و مدارس با حال و هوای هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: از آن جا که نقش فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس بی بدیل بوده، توجه به ارزش‌های دفاع مقدس در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او خواستار برگزاری دوره ضمن خدمت آشنایی با دفاع مقدس شد و بیان داشت: تبیین جایگاه و نقش شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسوه ملی که مشخصات یک انسان کامل را داشت، همین طور قدرشناسی و تداوم فکر و مکتب وی باید در دستور کار برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار بگیرد.

مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمان از اختصاص غرفه‌ای در موزه آگیرا ( مرکز پژوهش‌های علمی – آموزشی آموزش و پرورش استان)، یادبود شهدای فرهنگی و شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: در مسیر برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیازمند مشارکت و همراهی همه دانش آموزان و فرهنگیان هستیم و امیدواریم بتوانیم با بهره مندی از خرد جمعی و نظر صاحب نظران، بخشی از وظیفه خودمان را در قبال شهدا و ایثارگران انجام دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار