دوری، دوستی می آورد؟

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران دلایل دوری زن و شوهر از یکدیگر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فاطمه آریانژاد کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران گفت: برخی از زوج‌ها وقتی چند سال از عمر زندگی مشترکشان می‌گذرد، عشق و علاقه آن‌ها نسبت به هم کمتر شده و در برخی مواقع دچار طلاق عاطفی می‌شوند.

او افزود: ممکن است شوهر شما در حال تجربه کردن چیزی باشد که به آن بحران میان سالی گویند، ممکن است او در حال وارد شدن به تغییرات کاری و حرفه‌ای باش، غرق شدن او در احساسات و تفکرات اش در مورد وضعیت تازه و رویارویی سازنده با سبک زندگی جدیدش سبب دوری گزینی از شما شود.

آریانژاد گفت: سعی کنید با مرد زندگیتان، در مورد هر چیزی که سبب نگرانی وی شده و یا در خصوص تغییرات به وجود آمده، حرف بزنید و سد ارتباطی او را بشکنید.

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه زمانی که مرد از زن فاصله می‌گیرد و صحبت و تبادل احساسات بین آن دو رنگ می‌بازد مسلما عصبانیت جای خود را به تعامل سازنده زوجین می‌دهد، افزود: تبادل احساسات زن و شوهر‌ها را با هم صمیمی می‌کند و این صمیمیت به آن‌ها جرأت می‌دهد تا دلگیری‌ها و ترس‌ها و سختی‌های خویش را که باعث عصبانیت شان هستند بیان کنند.

او ادامه داد: در جامعه ما مرد‌ها در ابراز ناراحتی بیشتر مشکل دارند و ناراحتی خود را خشمگینانه نشان می‌دهند پس عصبانیت معمولاً نشان جریحه دار احساسات است.

بیشتر بخوانید 

آریانژاد افزود: بحث آزاد برای زندگی زناشویی حیاتی است، اینکه دو انسان با سابقه‌های مختلف، جنسیت مختلف و جهان بینی مختلف با هم تفاوت نظر پیدا کنند، معمولی است و ادغام دو شخصیت در یک ارتباط سختی‌ها و مشکلاتی دارد.

او گفت: چنانچه بخواهیم این سختی‌ها و مشکلات را تحمل نکنیم باید قید صمیمیت را که جوهر زناشویی اثر بخش است بزنیم، پس بهتر است بپذیریم که تفاوت و پیدایش مشکل در زندگی مشترک اجتناب ناپذیر است و خودمان را آماده کنار آمدن با آن کنیم نه این که از تعامل سازنده در زندگی زناشویی، پرهیز کنیم.

نقش پررنگ زنان در زندگی مشترک چیست؟

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: مردان از زنانی که اعتماد به نفس پایینی دارند خوششان نمی‌آید و زن‌هایی که اعتماد به نفس پایینی دارند مرد‌ها را فراری می‌دهند.

او خطاب به بانوان افزود: بداخلاقی نکنید شاید بیشتر صحبت‌های شما منطقی و درست باشد، ولی در شیوه بیان صحبت‌های خود اشتباه می‌کنید، غرولند کردن، بداخلاقی و رنجور نمایی سبب گریزان شدن همسرتان از محیط منزل می‌شود.

آریانژاد گفت: همسر شما می‌خواهد در منزل به آرامش و آسایش برسد و شما این فرصت را از او می‌گیرید و مطمئن باشید با گوشه و کنایه صحبت کردن، زخم زبان و صحبت‌های نیش دار به مقصودتان نمی‌رسید.

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران افزود: وقتی شما به صورت پی در پی از همسرتان می‌خواهید که تایید کنند که شما را هنوز هم دوست دارند یانه، او را خیلی زود خسته خواهد کرد.

او گفت: مردان از این که ما نقش قربانی را بازی کنیم خوششان نمی‌آید، به خودتان دوباره اعتماد کنید و همیشه به خاطر داشته باشید که او به دلیل با شما زندگی می‌کند و حقیقتا دوستتان دارد.

آریانژاد ادامه داد: این را به خاطر داشته باشید که هرچند کاملا منطقی است که در یک رابطه چیز‌هایی بخواهید، اما مرزی وجود دارد که نباید از آن بگذرید.

فاصله‌ای که هر روز بیشتر می‌شود

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران گفت: هر چه بیشتر تلاش کنید همسرتان را وادار به رابطه عاطفی کنید و جوابی نگیرید فاصله بینتان بیشتر و بیشتر خواهد شد، تلاش کردن‌ها و نتیجه نگرفتن‌ها روی هم انباشته شده و شکاف بین تان را عمیق‌تر می‌کند.

آریانژاد افزود: زوج‌ها شناخت خود را نسبت به یکدیگر بیشتر کنند و برای نظرات یکدیگر باید ارزش قائل شوند.

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران گفت: ثبات شخصیت و رفتاری، صرف وقت برای یکدیگر، مسافرت، خریدن هدیه و حتی یک لیخند می‌تواند در ایجاد صمیمیت و کم شدن فاصله زوج‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار