شناسایی بیش از یک هزار دیرآموز پایه اول ابتدایی در کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:یک هزار و ۵۲۹ دیرآموز پایه اول ابتدایی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در مدارس استان کردستان شناسایی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد، ۶۷۵ نفر در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۸۵۴ نفر نیز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند.

او افزود:دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با همسالان خود در مهارت‌های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند از این رو برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت واجرا کرد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول افزود: شناسایی نیازها و ویژگی‌های دانش‌آموزان دیرآموز، اجرای آموزش فردی شده وارائه راهبردهای آموزشی در این بسته آموزشی تشریح وتببین شده است.

او یادآور شد: کلاس های تلفیقی راهی برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان دیرآموز است به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آنها را درک کرده و با توجه به نیازهای ویژه این دانش آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی‌شان کمک کنند.

رنجبر با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش وبرنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان وتأثیر مهم خانه وخانواده بر میزان یادگیری دیر آموزان تاکید کرد:آگاه ‌سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالا ًبرای دانش‌آموزان، مدرسه وجامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دیرآموزان که ۱۰ تا ۱۳ درصد جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص می‌دهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمی‌توانند در تحصیل ویادگیری مطالب همگام با سایر همکلاسی‌های خود حرکت کنند.

رنجبر یادآور شد: بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی و کارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش‌آموزان در جریان آموزشی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.