به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دنا پلاس توربو اتوماتیک خودرویی ملی و ساخت گروه خودروسازی ایران خودروست. این خودرو که از نظرظاهری شباهت زیادی به دنا دارد، در بخش فنی تغییراتی داشته است.
از جمله تغییرات این خودرو مجهز شدن آن به موتور توربو است، این در حالی است که در گذشته تنها درون سینه سورن موتور توربو قرار داشته است. این خودرو به عنوان قویترین عضو خانواده دنا شناخته میشود و از همان بدو ورود به بازار کشور توانست توجه بسیاری از خریداران ایرانی و مخصوصا قشر جوان را به سوی خود بکشاند.
همچنین این خودرو مجهز به قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیرههای دربها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه دربها، تودوزی مخمل، کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو، دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز است.
از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع و سانروف اشاره کرد.
بیشتر بخوانید
این روزها ایران خودرو قصد دارد تا برای کاهش شکایات و التهابات، تعدادی از این خودرو را روانه بازار کند. بر این اساس هفته گذشته ۱۰ عدد از این خودرو را با ۲۵۰ میلیون تومان فروخت.
اما از فردای آن روز شاهد فروش این خودرو در فضای مجازی بودیم و زمانی که با فروشندگان این خودرو تماس گرفتیم، آنان برای فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک خود مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته بودند.
با حساب و کتابی سرانگشتی میتوان به این نتیجه رسید که این خودرو با دلار ۲۵ هزار تومانی به مبلغ ۲۰ هزار دلار در بازار به فروش میرسد. حال قصد داریم در ادامه این خبر، مبلغ فروش این خودرو را با رقبای خارجی آن مقایسه کنیم.
جالب است بدانید که با مبلغ ۲۰ هزار دلار میتوان خودروهای مدل ۲۰۲۰ هوندا فیت، هوندا civic، هیوندای ولستر، کیا ریو، کیا soul، هیوندای النترا، Chevrolet Sonic، تویوتا کرولا، تویوتا یاریس، نیسان kicks، نیسان ورسا، هیوندای اکسنت، Volkswagen Jetta،سوبارو Impreza و نیسان سنترا خریداری کرد. در ادامه مشخصات برخی از این خودروها ذکر شده است.
هوندا فیت که در برخی بازارها با نام جاز شناخته میشود، یک هاچ بک سرگرمکننده و جذاب است. این خودرو از سال ۲۰۰۱ تاکنون و تنها در یک نسخه ۵ درب موتور جلو، دیفرانسیل جلو عرضه میشود. سبک خاص بدنه آن بیشتر مشابه مینی MPVهای جمعوجور و فشرده است تا هاچ بکهای داغی، چون فولکس گلف، اما همین سبک واگن مانند آن، باعث افزایش فضای داخلی به شکلی چشمگیر شده است.
طراحی خودرو پیچیدهتر از سابق است و همانند CR-V و هوندا سیتی جدید در قسمت چراغها و جلوپنجره و خطوط بدنه، شلوغتر به نظر میرسد. در حالی که ابعاد خودرو اندکی کاهش یافته، با هنر طراحان، حتی بزرگتر نیز دیده میشود. چراغهای چند تکه عقب نیز به شکل عمودی تا اسپویلر سقفی امتداد یافتهاند. در مجموع باید طراحی بیرونی این خودرو را اسپرت و خاص بدانیم.
با ورود به داخل کابین، با طراحی اندکی تیره، و نامتقارن رو به رو میشویم. فضای داشبورد بیش از حد سادهسازی شده و به دور از ظرافت است. یک نمایشگر بزرگ در کنسول مرکزی قرار گرفته است، اما چینش کنترلها چندان با سلیقه انجام نشده است. در عوض شکل غربیلک فرمان با کلیدهای روی آن و نمایشگرهای داشبورد، زیبا و مدرن به نظر میرسند.
هوندا سیویک یک سری خودرو است که توسط شرکت خودروسازی هوندا تولید میشود. سیویک یکی از پرفروشترین خودروهای بازار آمریکا بوده و هوندا نیز اعلام کرده قیمت مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو از ۱۹ هزار و ۷۵۰ دلار شروع خواهد شد. علیرغم عدم وجود تغییرات میتوان گفت سیویک سدان LX خودروی مجهزی بوده و از چراغهای جلو با نوربالای خودکار، دیلایتهای LED و قطعات بدنه همرنگ سود میبرد. البته تنها چیزی که در مدل پایه به مذاق خوش نمیآید، رینگهای ۱۶ اینچی با قالپاق پلاستیکی است.
با وارد شدن به داخل کابین شاهد فرمان تلسکوپی، شیشههای برقی و قفل مرکزی و سیستم تهویه مطبوع خودکار خواهید بود. همچنین یک صفحهنمایش ۵ اینچی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و دوربین دندهعقب هم وجود دارند.
واضحترین و متقاعدکنندهترین بهبود نیسان سنترا ۲۰۲۰ نسبت به نسل پیشین آن بحث طراحی است. جلوپنجره V موشن بزرگ این خودرو کاملاً روی سنترا جواب داده است، چیزی که در سدانهای جذاب آلتیما و ماکسیما نیز حس میشود.
همانند برادران بزرگتر، سنترا از خط کمر رو به بالا و چراغهای LED با امضای مخصوص نیسان سود میبرد. نوربالا و نورپایین نیز به لطف پکیج ۲ هزار و ۱۷۰ دلاری پریمیوم از تکنولوژی LED برخوردار هستند.
هیوندای ولستر نیز دارای امکاناتی از قبیل کروز کنترل، آینههای جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، مه شکن جلو، بال عقب، گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، رینگهای ۱۷ اینچی، چراغهای LED مخصوص روز، سیستم Smart Key به همراه دکمه استارت، سیستم ESP، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلیها، تنظیم برقی صندلی راننده، کیلومتر شمار سوپرویژن، دوربین عقب به همراه سنسور،گرمکن صندلیهای جلو و رینگهای ۱۸ اینچی است.
اکسنت، از کوچکترین سدانهای هیوندای است و تاکنون در قالب چهار نسل به بازار معرفی شده است. هیوندای اکسنت ساخت کشور کره جنوبی بوده و از سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. این خودرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و حجم موتور ۱۵۹۱ سی سی و حداکثر قدرت ۱۲۴ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه را دارد.
از دیگر امکانات این خودرو میتوان به گیربکس ۴ سرعته خودکار، رینگهای ۱۴ و ۱۶ اینچی، تنظیم آینههای جانبی به صورت برقی، سانروف (سفارشی)، سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی (خودکار به صورت سفارشی)، دکمه استارت موتور و سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی اشاره کرد.
هیوندای النترا یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاس ماشین، شخصیت مستقل و چهره با اعتماد به نفسی را از خود به نمایش میگذارد. چهره هیوندای النترا جدید را طراحان طوری شکل داده اند که علاوه بر جمع و جور بودن ماشین و نیز جذابیت و ویژگیهای اسپرت، به خوبی بتوان در این ماشین المانهای لوکس بودن را هم مانند برادرهای بزرگتر هیوندای النترا مشاهده کرد. مانند کیا سراتو از نظر طراحی، هیوندای النترا یک ماشین چند منظوره است؛ یعنی میانگین سنهای متفاوت و قشرهای مختلف جامعه به خوبی هیوندای النترا را مورد پسند قرار میدهند.
یکی از مهمترین دلایل فروش بالای هیوندای النترا به خصوص در نسل گذشته این ماشین، چهره جذاب و فریبنده هیوندای النتراست؛ که توجه بسیاری را به سمت خود جلب میکند و اکنون در نسل جدید طراحی چراغها و جلو پنجره جدید و خطوط رعایت شده در بدنه، بسیار بیشتر از هر مورد دیگری به چشم میآید؛ و علاوه بر مثبتتر کردن طراحی هیوندای النترا، ماشین را آیرودینامیکتر هم کرده است.
نیسان به تازگی مدل ۲۰۲۰ خودرو Versa را در یک فستیوال موسیقی در جنوب ایالت کالیفرنیا معرفی کرده است. مدل ۲۰۲۰ ورسا از هر زاویهای که به آن بنگرید خودرویی زیباتر و مدرنتر از نسل قبلی خود به نظر میرسد. طراحی آیرودینامیکی این خودرو علاوه بر کاهش مصرف انرژی در حین حرکت، شتاب خودرو را نیز افزایش میدهد و به آن دسته از رانندگانی که عاشق سرعت هستند، امکاناتی لذت بخش را هدیه میدهد.
ارتفاع مناسب این خودرو از سطح زمین سبب افزایش پایستگی آن و کاهش احتمال سرنگون شدن وسیله نقلیه میشود. اگر از کنار به این خودرو نگاه کنید هرچه از عقب به سمت جلو خودرو حرکت کنیم، باریکتر شدن آن را به خوبی احساس میکنید. رینگهای Nissan Versa مدل جدید ظاهری جذاب به خودرو بخشیده است.
انتهای پیام/
این سیاست ها شما صرفاً جهت گران کردن جنستان هستید وبس.
الان اونایی که اقتصاد نمبدونن ندارن پیدا میشن.
از لحاظ کیفیت قطعات موتور گیربکی رنگ و بدنه و طراحی و آپشن با فاااااصله تهههههههه صف هم زیادیشه
10500دلار
برو با دنا توربو مقایسه کن
نصف قیمت دناس
برید کشور دست و همسایه عراق رو ببینید چه خودرو هایی سوار میشن اونم به قیمت کم
با 20 هزار دلار میشه اون ماشین هایی که گفتی رو خرید
باشه
ولی قیمت پراید الان 110 میلیون تومنه یعنی 4400 دلار
به نظرت تو دنیا کسی حاضره 4400 دلار پول بده پراید بخره؟؟؟؟
پس قیمت گذاری تو ایران از هیچ اصلی تبعیت نمیکنه.هر کی هر قیمتی دوست داره میذاره
فقط حرف...
خودرو ساز شما هستید اونها اداشو دارن در می آرن !!
و مثل بقیه نظر الکی نمیدم
دنا پلاس کجا و نیسان و هیوندا کجا؟؟؟؟ به کجا داریم میریم فقط یک ماه گمرک باز کنند ببینیم کدام ادم عاقلی دیگه ۳۰۰ میلیون پول ماشین داخلی میده
بس دیگه این همه ظلم
آقا نمیتوتی مدیریت کنی استعفا بده دولت جان تا کی در دل یک جوان بمان که یک ماشین خوب سوار شه ۱۱۰ میلبون ارابه مرگ بخریم
خخخخخخ
اصلا هرچی دلاله تو هر بازاری رو باید زنده پوستشو کند
حکومت دست من بود اینکارو میکردم ککمم نمی گزید چون اینجور کسا فقط ظاهر آدمو دارن . . . ..
صدای موتور که مغز آدم را میترکوند فضای کم کابین که نگو
وضعیت برق ماشین که افتضاح بود
وقتی خودرو کارکرده حتی وارد کنن
خیلی خیلی بهتره
یک کیفیت و امنیت بیشتر و کاهش درصد قابل قبول تصادفات
افزایش رقابت و بالا بردن کیفیت و کماهش قیمت خودرو های داخل
و موارد دیگر
درضمن ما در کشور چندین محقق و اختراع های بسیار خارق العاده داریم که میتوانند چه در طراحی چه در ارتقاع کیفیت بشدت تاثیر گذار باشن
قشر.کارگر.دنا.میخوایم.چکار.بزاریم.سر..قبرمون
بیچارمون.کردین.ژیانم.نمیتونین.بسازین.
خداییش خودتونو مسخره نکنید، توروخدا.
شماها چی رو با چی مقایسه میکنید؟
قیمتش نهایت باس : سی ملیون میشد نه دوویست و پنجاه ملیون. که به شخص خودم اصلا و ابدا سی ملیونم
نمیدم . مگه مغذ ....خوردم.
خلاصه دست شما درد نکنه که بعضی وقتی بازم ما رو میخندونین. خدا پدرتونو بیامورزه.
یا علی.
ما که در پرتو خورشید موذب بودیم چشممان کور سزاوار همین شب بودیم
ایشالا همین دنیا جوابتونو بگیرید
کی ۶۰۰ میلیون میده به دنا پلاس
پس فردا اگه بگن ما عوضش هتل داریم عوضش دانشگاه داریم عوضش دانشمند داریم و ...
این یکی دست یک عده دیگه ست
جالبه گروه دوم به اولیه تیکه میندازه
من و تو هم به اولیه گیر میدیم
همانهایی را مسخره کن که یک عمر چنگ انداختند روی خودروسازی و نخبه ها را فراری می دهند
واردات و آزاد کنید دیگه فک نکنم کسی به دنا پلاس توربو شما هم تف بندازه
اخه یکی نیست پیگیر شه چطور دنا پلاس توربو اتومات 130 میلیون گرونتر از دنده ای فاکتور شد مگه یه گیربکس اتومات و چند قطعه جلو بندی و فرمان برقی 130 میلیون آب میخوره و از اصل قیمت خودرو بیشتر شده چرا صدا و سیما حرف مردم را به گوش سران قوه قضاییه نمی رساند و پیگیر نیست؟؟؟
خخخخخخخ
با پول این آشغال نمیتونیم تازه آشغال های اروپا یا کره وژاپن رو سوار شیم تأسف
من یک مصرف کننده این ماشین هستم ولی نمیدونم این آقایون که قیمت گذاری کردن و شرط سه ماهه را برای تغییر قیمت تصویب کردن چجور می خواهند جواب ما رو پیش خدا بدهند.آخه همه ما در یک زمان وبه یک مقدار پول به حساب ایران خودرو ریختیم ولی موقع تحویل باید ماشین با قیمت متفاوت بگیریم .اینا بر ای خودشون رو اول تحویل دادن ،دیگران هرچه شد ،شد.
خدا نگذر از ظالم
دلم برای اون جوون اون خونواده میسوزه که یک ماشین درپیت هم نمیتونه بگیره یا باید 90 میلیون جور کنه تا خرج زندگیش در بیاره از تاکسی های اینترنتی...چکار میکنید مملکت رووووو