استاندار اردبیل گفت: با سرعت بخشی به برنامه عملیاتی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی، اثر بخشی این اقدامات به صورت مستمر ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست فرهنگی، اجتماعی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با ارزیابی آموزش‌های مهارت‌های زندگی، نسبت به شناسایی و رفع این نواقص اقدام و روند آموزش‌ها اصلاح می‌شود.

او افزود: اجرای برنامه عملیاتی کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، ازدواج آسان و منطقی و آموزش مهارت‌های زندگی، با همکاری متخصصان، روانشناسان، دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی سرعت می‌گیرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: موضوعات آموزشی در حوزه اجتماعی، فرهنگی تعطیل بردار نبوده و در همه برهه‌ها، حتی در وضعیت کرونایی باید برنامه‌های این بخش اجرایی و گامی برای کاهش آسیب‌ها برداشته شود.

بهنام جو با بیان اینکه مسائل زیادی در جامعه وجود دارد که نیازمند ورود کارشناسانه است، افزود: مسوولان و نخبگان اجتماعی و فرهنگی در قبال جامعه مسوولیتی دارند و باید بدون وقفه در راستای آگاهسازی و فرهنگ سازی گام بردارند.

او با اشاره به قرار گرفتن در وضعیت شیوع کرونا، تاثیر پذیری برخی وقایع اجتماعی از جمله ازدواج را از کرونا یادآور شد و گفت: باید فرهنگ و رفتار متناسب با وضعیت کنونی برای ازدواج در جامعه نهادینه شده تا از زمینه‌های بروز آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.

استاندار اردبیل اراده جمعی دست اندرکاران فرهنگی و اجتماعی را در این خصوص ضروری دانست و تصریح کرد: با مدیریت مناسب و هماهنگی حوزه‌های مرتبط، با کمبود منابع مالی نیز در اجرای برنامه عملیاتی کاهش آسیب‌های اجتماعی مواجه نخواهیم شد.

بهنام جو اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های ازدواج و زندگی مشترک زوجین برنامه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و ارتباطی در بخش‌های مختلف آغاز می‌شود.

او افزود: کارخانجات بزرگ، آموزش و پرورش، کارمندان و فرزندان آن‌ها و جوانان در آستانه ازدواج به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند از جمله گروه‌هایی هستند که جمعیت زیادی را در بر گرفته و آموزش‌ها از این بخش‌ها آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: ورود به عرصه آموزش و ارائه مشاوره‌های روانشناسی باید بدون وقفه و از کوچکترین مکان‌ها حتی با تعداد کم شروع شده و رفته رفته گسترده‌تر شود.

بهنام جو با بیان اینکه آسیب هایی، چون طلاق فقط مختص مناطق محروم نیست، بر هماهنگی مسوولان فرهنگی و اجتماعی برای ارائه آموزش‌ها در تمام نقاط و اقشار مختلف تاکید کرد.

او توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به سلامت اجتماعی و خانوادگی کارکنان را ضروری دانست و افزود: تمامی مدیران باید از وضعیت نیروی انسانی شاغل در دستگاه مربوطه مطلع بوده و نسبت به رفع مسائل آنان اقدام کنند.

استاندار اردبیل سلامت و آرامش روانی، اجتماعی کارکنان دستگاه‌ها را در تحقق مناسب اهداف سازمانی با اهمیت دانست.

در این جلسه تعدادی از کارشناسان و متخصصان اجتماعی، روانشناسی و مشاوران راهکار‌های لازم را برای تسریع در ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان در آستان ازدواج و زوجین بعد از ازدواج ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.