دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین توافق جنایتکارانه عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را پذیرش رسمی معامله قرن عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام توافق ننگین بحرین و رژیم صهیونیستی در عادی سازی روابط را محکوم کرد.

او گفت: این اقدام اعلام رسمی پذیرش معامله قرن و حاکمیت اسرائیل بر مسجدالأقصی و قدس و آغاز تغییری بنیادین در سیستم سیاسی جهان عرب است.

عریقات تأکید کرد: مسئله فلسطین کلید صلح در منطقه است و اگر اسرائیل ۱۹۳ سفارت را به قدس انتقال دهد، تا زمانی که اشغالگری آن ادامه داشته باشد، به ثبات دست نخواهد یافت.

او گفت: بحرین پس از امارات با انجام این اقدام، به فلسطین و مسئله آن خنجری سمی وارد کرد و امروز به عنوان روز تشکیل یک ائتلاف امنیتی، اقتصادی و نظامی اسرائیلی-عربی در منطقه در تاریخ ثبت خواهد شد.

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین افزود: اصل مهم و اساسی در روابط آمریکا و اسرائیل این است که عرب‌ها از اسرائیل ضعیف‌تر باشند و بحرین و امارات تمامی توانایی خود را به کار گرفتند تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر انتخاب شود.

او  پیشتر اعلام کرده بود که برای جلوگیری از نقض قوانین بین المللی و انتقال سفارت به قدس تلاش خواهیم کرد، اما هر کشوری که بر این مسئله اصرار و سفارت خود را به قدس منتقل کند، دولت فلسطین تمامی روابط خود را با آن قطع کرده و سفیر خود را از آن کشور خارج خواهد کرد.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین پس از اعلام توافق امارات با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما در حال حاضر شاهد تولد یک جنبش صهیونیستی-عربی هستیم. از کشور‌های عربی که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل فکر می‌کنند می‌خواهیم از این گونه افکار منصرف شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار