فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : زلزله آبان سال ۹۶ آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های شهری و روستایی و ساختمان‌های اداری و راه‌های این شهرستان وارد کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محبت جمالی نیا فرماندار سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه زلزله آبان سال ۹۶ آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های شهری و روستایی و ساختمان‌های اداری و راه‌های این شهرستان وارد کرد، گفت : در زمینه بازسازی اقدام‌های ارزشمندی انجام شده، اما برای تکمیل، ترمیم، مقاوم‌سازی، بهسازی و احیای این زیرساخت‌ها نیاز به ۱۲۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان اعتبار داریم.

او گفت : تمامی این نیازمندی‌ها در قالب مکاتبات برای تامین اعتبار به استانداری کرمانشاه اعلام شده که امید داریم با تامین آن بتوانیم گامی برای بازگشت این شهرستان به شرایط عادی و خروج از مشکلات موجود داشته باشیم.

او ادامه داد: با توجه به آسیب دیدگی زیرساخت ها‌ی عمومی بافت شهری در جریان زلزله سال ۹۶ از مجموع اعتبار درخواست شده ۲۶ میلیارد تومان آن برای شهرداری برای احیا و بازسازی بوستان ها، معابر عمومی و آسفالت معابری شهری و پیاده رو سازی مرمت جداول بتنی از محل ماده ۱۲ است تا بتوانیم شاهد شتاب بخشی در اجرای این طرح‌ها باشیم.

جمالی نیا گفت: همچنین در جریان زلزله سال ۹۶ مساجد این شهرستان دچار آسیب فراوانی شد که اکنون کار تعمیر بیش از ۱۶ مسجد باقی مانده که نیازمند ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: ساختمان‌های اداری این شهرستان در جریان زلزله دچار آسیب فراوانی شد که اکنون بخشی از این ساختمان با پیشرفت خوبی در دست ساخت است و برای تکمیل روند بازسازی آن‌ها که در مجموع ۲۸ ساختمان است، ۵۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

جمالی نیا ادامه داد: در بخش راه‌ها نیازمند ۳۳ میلیارد و ۱۹۰میلیون تومان اعتبار برای انجام آسفالت و روکش به طول ۸۹ کیلومتر هستیم که در مجموع شامل راه‌های روستایی و فرعی و اصلی است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ترمیم و تعویض شبکه آبرسانی روستایی و تکمیل زیرساخت‌های بازارچه مرزی تیله کو، ساماندهی میراث فرهنگی و ساخت هشت دیوار حایل شهرستان نیز از دیگر نیازمندی‌های موجود است که امید است با نگاه مثبتی که استاندار کرمانشاه در بحث بازسازی مناطق زلزله زده به خصوص سرپل ذهاب دارد، شاهد عبور از این مشکلات باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.