مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: در حال حاضر افزون بر هزار دستگاه کامیون ترانزیت حامل کالا‌های صادراتی در پارکینگ شهرداری و محوطه پایانه مرزی دوغارون منتظر ورود به افغانستان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کریم نوایی نظامی مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: افزایش تقاضای خرید انواع کالا‌های ایرانی از سوی تجار کشور افغانستان و افزایش ۵۰ درصدی کالا‌های صادراتی و ترانزیتی از سمت مرز دوغارون به سمت افغانستان از مهمترین علت‌های افزایش کامیون در  پایانه مرزی تایباد است.

او افزود: همچنین نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه افغانستان این مشکلات را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید

 مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد ادامه داد: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج خودرو‌های سنگین در گمرک دوغارون در حال حاضر در این گذرگاه رسمی با ۲ ساعت افزایش از ساعت هفت صبح تا ۱۹ بعداظهر است.

نوایی نظامی بیان کرد: ۶۰ درصد از کامیون‌های متوقف شده در پایانه مرزی دوغارون از نوع صادراتی و ۴۰ درصد دیگر ترانزیتی می‌باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا از این پایانه مرزی به سمت کشور افغانستان خارج می‌شود.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم کشور در حوزه صادرات از معبر‌های زمینی. رتبه سوم ترانزیت خروجی و رتبه اول تردد مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی را در بین معبر‌های زمینی کشور از آن خود کرده است. شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار