فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در بافت تاریخی رفع تخلف و سازه‌ی ساخته شده تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مهدی رحیم زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم بافت تاریخی یزد، گفت: این موضوع از سوی یگان حفاظت پیگیری و با حکم قضایی رفع تخلف و سازه ساخته شده تخریب شد.

او افزود: مالک این ساختمان بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی و در حریم بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز و اجرای سقف با تیر آهن کرده و علی رغم اخطار‌های پیاپی همچنان به ساخت ادامه داد.

رحیم زاده با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد در دنیا منحصر به فرد است و شایسته است این بافت منسجم و دست نخورده بماند، اظهار داشت: اقدامات مرمتی و اجرایی در این بافت ارزشمند باید با کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی انجام شود و طبق ضوابط میراث فرهنگی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم بافت تاریخی جلوگیری و با مالک برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مالکان سازه‌ها و بنا‌های تاریخی ضمن ساخت و ساز‌های نامتعارف به اخطار‌های مکرر اداره کل میراث فرهنگی، توجهی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای هر نوع تخریب غیرقابل جبران، دخل و تصرف و برهم زدن یکپارچگی در محدوده بافت تاریخی از وظایف اصلی این اداره کل به حساب می‌آید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار