قرار است همزمان با امضای توافق ننگین رژیم صهیونیستی و امارات در واشنگتن تظاهراتی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشریه جروزالم پست، همزمان با ورود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای امضای توافق صلح با امارات و بحرین در روز سه‌شنبه، گروهی از اسرائیلی‌های ساکن شهر‌های مختلف آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری تظاهراتی در این شهر (واشنگتن)  هستند.

معترضان با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر خواستار کناره گیری نتانیاهو از قدرت شدند و اعلام کردند: ما از همه نقاط آمریکا و دنیا گرد هم می‌آییم تا تاکید کنیم نخست‌وزیری که خود مجرم و متهم به فساد مالی است، نمی‌تواند به کارش در دفتر نخست‌وزیری ادامه دهد.

معترضانی که قرار است روز سه‌شنبه در واشنگتن تجمع کنند اعلام کرده‌اند با وجودی که از عادی سازی روابط با امارات حمایت می‌کنند، اما تمایلی به حمایت از امضای رسمی توافق ندارند. معترضان می‌خواهند این پیام را به همه جهان برسانند که این مراسم، قانونی نیست. چون نخست وزیری این توافق را امضا می‌کند که خود متهم به ارتکاب جرم است و همچنان بر مستند قدرت است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این موضوع که نتانیاهو بخواهد تصمیمات سیاسی در خصوص روابط با کشور‌ها را به تنهایی و همچنین بدون تاییدیه «کنست» اتخاذ کند، ممکن نیست.

مخالفان نتانیاهو در چارچوب جنبشی طی هفته‌های اخیر، تظاهراتی در بیش از ۲۰ نقطه در جهان برپا کرده‌اند. آن‌ها مانند معترضان در اسرائیل، خواستار استعفای نتانیاهو به علت اتهامات وارده به او هستند. این تظاهرات تاکنون در نقاط مختلف جهان از جمله آمستردام، بوستون، نیویورک، آتلانتا، شیکاگو، سانفرانسیسکو، تورنتو، لس آنجلس، برلین، ونکوور، میامی، مادرید، پاریس، کوپنهاگ و واشنگتن برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار