فرماندار جوانرود با بیان اینکه این شهرستان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است، گفت : قرار گرفتن در فهرست آثار یونسکو نیازمند همراهی، مشارکت مردم و اهتمام مدیران مربوطه است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رستگاریوسفی فرماندار جوانرود با بیان اینکه این شهرستان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است، گفت : قرار گرفتن در فهرست آثار یونسکو نیازمند همراهی، مشارکت مردم و اهتمام مدیران مربوطه برای فراهم کردن مقدمات موردنیاز ثبت این شاهکار در جهان است تا منافع آن نصیب مردم این منطقه شود.

او گفت : تمام ظرفیت‌ها و امکانات این شهرستان برای ثبت جهانی بسیج شده است و در این راستا مردم باشور و حال خاصی مشارکت خود را به نمایش گذاشته اند.

او ثبت جهانی روستا‌های جوانرود را گامی بلند درجهت توسعه همه جانبه این شهرستان عنوان کرد و از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی این شهرستان خواست با هم افزایی با یکدیگر بستر لازم برای ثبت جهانی روستا‌های جوانرود را فراهم کنند.

فرماندار جوانرود به اقدامات انجام گرفته برای ثبت جهانی روستا‌های این شهرستان اشاره و افزود: بهسازی روشنایی معابر، پاکسازی و ساماندهی زباله و فضولات حیوانی، ساماندهی فاضلاب‌های سرگردان و برنامه ریزی برای برگزاری آیین و سنن مردم در روستا‌های هدف ارزیابی کارشناسان یونسکو با برنامه زمان بندی و گام به گام در حال اجرا است.

یوسفی با بیان اینکه ۱۱روستای جوانرود در مسیر ثبت جهانی قرارگرفته است، گفت: دوم تا ۱۱ مهر ماه سالجاری بازرسان سازمان یونسکو از سه روستای قلاجی، شالیگا (شالگی) و کلاش لولم بازدید و تصمیمات لازم را برای ثبت جهانی روستا‌های شهرستان جوانرود اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.