مسئول ورزش بانوان شهرستان یزد گفت: با توجه به محدودیت پوشش خبری مسابقات ورزشی بانوان، حامیان مالی تمایلی به حمایت از تیم‌های بانوان ندارند.

نفیسه وخشوزی مسئول ورزش بانوان شهرستان یزد در گفت گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با بیان اینکه پوشش خبری ورزش بانوان با محدودیت مواجه است، گفت: این اتفاق باعث شده اسپانسر‌ها و حامیان مالی تمایلی به حمایت از تیم‌های ورزشی بانوان نداشته باشند و این کار به سختی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه جای خالی بازاریاب حرفه‌ای در بخش ورزش بانوان استان احساس می‌شود، افزود: طی صحبت‌هایی که با صداوسیمای مرکز یزد انجام شده است مقرر شد برخی از مسابقات به صورت رادیویی پوشش داده شود.

وخشوزی با بیان اینکه در این میان کرونا هم بی تاثیر در ورزش بانوان استان نبود، ادامه داد: باشگاه‌های ورزشی زیادی تعطیل و متضرر شدند و اکنون با آغاز لیگ‌های ورزشی، بانوان ورزشکار آمادگی لازم برای حضور در مسابقات را ندارند.

مسئول ورزش بانوان شهرستان یزد افزود: در این ایام تمام هیئت‌های ورزشی به صورت مجازی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و حتی دوره‌های ارتقاء مربی در چند رشته ورزشی نیز به صورت مجازی برگزار شد.

او با بیان اینکه ۱۵ نفر نخبه ورزشی و عضو تیم ملی بانوان در شهرستان یزد داریم، گفت: ۱۳ ورزشکار نیز به تیم ملی دعوت شدند و حدود ۶۰ نفر نیز در میادین ورزشی موفق به کسب مقام شدند.

او افزود: از ۳۰ هزار بانوی ورزشکار حرفه‌ای سازمان یافته استان ۲۰ هزار ورزشکار در شهرستان یزد هستند که نشان دهنده فعالیت قابل توجه بانوان شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی است.

وخشوزی اظهار داشت: در سال ۹۸ بیش از پنج جشنواره و همایش ورزش‌های همگانی در پارک‌ها و سالن‌های ورزشی اجرا شد که بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر از بانوان حضور داشتند.

مسئول ورزش بانوان شهرستان یزد با بیان اینکه ۷۵ باشگاه و یک سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرستان یزد تجهیز شده است، افزود: سه پارک ویژه بانوان نیز در استان وجود دارد که در دو نوبت صبح و عصر بانوان در آن به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.

او با بیان اینکه در سال گذشته طرح ملی سنجش ساختار قامتی و آموزش حرکتی ویژه زنان و دختران روستایی در ده روستای بخش مرکزی یزد انجام شد، اظهار کرد: در سومین دوره آن که پارسال برگزار شد در یک جهش آماری نسبت به سال‌های قبل دو هزار نفر تحت پوشش این طرح ملی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.