فرمانده انتظامی فارس، درباره دستگیری اعضای باندی که در شیراز و در پوشش صرافی و صدور حواله جات بین المللی و تامین ارز مورد نیاز، ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درباره کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد تومانی در شیراز، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از صاحب یک صرافی در شهر شیراز مبنی بر کلاهبرداری از آن ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

او ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان مشخص شد، فردی با راه اندازی یک صرافی در شیراز، با جلب اعتماد مشتریان خود از طریق صدور حوالجات بین المللی و تامین ارز مورد نیاز تجار و بازرگانان، مبالغ قابل توجهی از آنان را کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند ۳ متهم این پرونده که ۲ نفر از آن‌ها با هم برادر بودند را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در شهر شیراز دستگیر کنند.

سردار حبیبی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس مشخص شد که متهم اصلی با هماهنگی ۲ برادر خود به صورت مخفیانه از طریق مرز‌های غربی و به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: با توجه به صدور برگ جلب بین المللی و همچنین ارائه اسناد و مدارک معتبر مبنی بر انجام اقدامات مجرمانه توسط متهم، تلاش در جهت استرداد او با همکاری دستگاه قضائی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با تلاش‌های شبانه روزی و مستمر کارکنان پلیس آگاهی استان و انعکاس موضوع از طریق مراجع قضائی و دیپلماتیک کشور و نیز با هماهنگی مقامات پلیس اینترپل ناجا، متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

او گفت: سرکرده این باند کلاهبرداری، دارای ۲ فقره سابقه کیفری است که در بازه زمانی ۶ ماهه فعالیت خود، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

سردار حبیبی بیان کرد: در این رابطه تاکنون ۱۸۰ شاکی شناسایی شد که تحقیقات تکمیلی پلیس پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار