استاندار قزوین در ستاد مقابله با کرونا گفت: به دوره پیک بیماری کرونا رسیده ایم و باید شیوه مدیریت استان در مقابله با این ویروس تغییر کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد: برگزاری ستاد کرونا صرفا برای آمار دادن نیست و باید به راهکار‌هایی برای مقابله با این بیماری دست پیدا کنیم وگرنه وارد بحران می‌شویم.
او ادامه داد: روش کار و جلسات ما باید تغییر کند و باید اجرایی‌تر عمل کنیم.

استاندار گفت: وقتی مردم بی توجهی می‌کنند یعنی یا نتوانستیم حساسیت را به آن‌ها انتقال دهیم ویا مردم به ما اعتماد ندارند.

جمالی پور افزود: اگر اصناف و یا ادارات رعایت نکنند مجبور به استفاده از اهرم قانون هستیم و دادستانی برای سلامت مردم باید ورود کند.

او گفت: در سازمان‌ها و ادارات رعایت شیوه نامه های بهداشتی به عهده مدیر است و اگر مدیری رعایت نکند باید به تخلفات اداری معرفی شود.

به گفته استاندار؛ تعطیل کردن چاره کار نیست امروز کل دنیا با این مساله کنار آمده است و با تعطیل کردن فقط بار سفر‌ها را بیشتر می‌کنیم.
جمالی پور با اشاره به این که دنیا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال برگشت به شرایط عادی است گفت: استان در حال ورود به یک بحران است که تنها با اجرایی و کاربردی شدن تصمیمات می‌توانیم از آن بگذریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه حضور دانش آموزان در مدارس بستگی به تصمیم شورای مدارس دارد.

اصغری با اشاره به اینکه تا به امروز یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به حساب مدارس استان برای تهیه ملزومات بهداشتی واریز شده است گفت: استان قزوین با داشتن ۲ هزار و ۳۳۸ مدرسه دارای جامعه آماری گسترده‌ای است.

او ادامه داد: کسری نیروی خدماتی در مدارس جدی است و ما ۳ هزار معلم در استان نیاز داریم.

اصغری گفت: در مدارس سرویس بهداشتی و آبخوری‌های مناسب نداریم و این مشکل بزرگی را در هنگام ورود دانش آموزان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار