رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ لرستان گفت: ۲۸ پایگاه فوریت‌های پزشکی تا پایان برنامه ششم توسعه در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،علاالدین شیخی افزود: باید برای دست کم هر ۵۰ هزار نفر جمعیت و در هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه ایجاد شود که به همین منظور راه اندازی ۲۸ پایگاه برای استان تا پایان برنامه ششم در دستور کار قرار درد و مقدمات این مهم نیز فراهم شده است.

او با اشاره به فعالیت ۷۳ پایگاه ثابت و سیار اورژانس در استان ادامه داد: از مجموع ۲۸ پایگاه هدفگذاری شده، پنج مورد در آزادراه خرم آباد - پل زال و خرم آباد - بروجرد احداث و راه اندازی می‌شود.

او اظهار داشت: جانمایی این تعداد انجام شده است و تلاش می‌شود تا پایان امسال ۲ پایگاه اورژانس در استان افتتاح شود.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ لرستان با اشاره به اینکه پنج نقطه خرم آباد نیازمند ایجاد پایگاه جدید است یادآور شد: در سفر رییس سازمان اورژانس کشور و با همکاری وزارت راه و شهرسازی مقرر شده این وزاتخانه ۲۸ پایگاه مورد نظر را احداث کند که پنج مورد از این تعداد در مسیر‌های آزادراهی خواهد بود.

شیخی اضافه کرد: ۱۰ ماه گذشته ۲۰ دستگاه آمبولانس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای استان خریداری و سه مرکز در نورآباد، الشتر و خرم آباد راه اندازی شده است.

او در خصوص تخصیص بالگرد امداد به لرستان گفت: هم اکنون ۲ پایگاه امداد هوایی با بالگرد‌های ارتش جمهوری اسلامی در استان فعال می‌باشد، اما رایزنی‌هایی برای اختصاص بالگرد تملیکی به استان نیز صورت گرفته است.

سه ماهه امسال ۱۶ هزار و ۹۵۶ ماموریت توسط اورژانس لرستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.