یک شرکت برای برخی بیمارستان‌ها در شهر‌های اهواز، شیراز و همدان کاشی و سرامیک آنتی‌باکتریال تولید کرده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت برای برخی بیمارستان‌ها در شهر‌های اهواز، شیراز و همدان کاشی و سرامیک آنتی‌باکتریال تولید کرده است. این کاشی‌ها و سرامیک‌ها به‌ دلیل بهره‌مندی از نانو مواد، دارای خواص آنتی‌باکتریال هستند. در ضمن این محصولات به کشور عراق نیز صادر شده است.

سیامک سلیمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت  می‌گوید: بنابر سفارش مشتریان اقدام به تولید کاشی و سرامیک نانو می‌کند که تا کنون چندین بیمارستان از این کاشی‌های آنتی‌باکتریال استفاده کرده‌اند.

به گفته سلیمی در این کاشی و سرامیک‌ها از اکسید روی برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال استفاده شده است. نانو ذرات اکسید روی دارای خواص آنتی‌باکتریال فوق‌العاده‌ای بوده و قادر هستند انواع زیادی از باکتری‌ها را از بین ببرند.

نانو ذرات اکسید روی به دیواره باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را به لحاظ عملکرد، رشد و باز تولید، غیرفعال می‌کنند. این نانوذرات می‌توانند با لعاب سرامیک به‌عنوان افزودنی مخلوط شوند و خاصیت آنتی‌باکتریال را بر روی آن ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید


از این کاشی و سرامیک‌ها می‌توان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام، مراکز و ساختمان‌های عمومی، استخر‌ها و مراکز ورزشی استفاده کرد.

به گفته سلیمی هر چند قیمت این کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال نسبت به محصولات رایج اندکی بیشتر است اما مزایای زیادی برای بخش‌های بیمارستانی به ارمغان می‌آورد که می‌تواند در دراز مدت مقرون به‌صرفه باشد.

در حال حاضر تقریبا ۱۵ درصد از ظرفیت تولید این شرکت  به تولید کاشی و سرامیک آنتی‌باکتریال تعلق دارد و در یک ‌سال گذشته این شرکت در حدود ۵۰۰ کیلوگرم اکسید روی برای تولید این کاشی و سرامیک‌ها استفاده کرده است که این اکسید روی توسط یک شرکت دیگر تولید و در اختیار آنها قرار داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.