اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در دیواندره

رییس بهزیستی دیواندره گفت:طرح غربالگری بینایی سنجی برای پنج هزار و ۱۲۲ نفر از کودکان سه تا ۶ سال دیواندره ای در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،چنور مهدوی رییس بهزیستی دیواندره گفت: براساس آمار ثبت احوال کودکان سه تا ۶ سال شهرستان دیواندره در سال جاری پنج هزار و ۱۲۲ نفر هستند که پیش‌بینی می‌شود میانگین پوشش این طرح تا پایان سال به ۹۳ درصد جامعه هدف برسد.

او با اشاره به اینکه اولویت این طرح برای روستا‌های صعب العبور شهرستان است، اضافه کرد: این طرح در سه روز پایانی هفته در روستا‌ها و بقیه روز‌ها در شهر اجرا می‌شود.

مهدوی افزود: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی‌شود بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

رییس بهزیستی دیواندره با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۴۷۶ کودک سه تا ۶ سال در شهرستان دیواندره وجود داشتند، یادآور شد: همان سال چهار هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد زیر پوشش طرح آمبلیوپی قرار گرفتند که شامل ۹۳ درصد واجدین شرایط بود.

مهدوی گفت: درسال گذشته تعداد ۲۰۰ نفر کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شد و برای ۷۰ نفر عینک تجویز و ۱۵ نفر به پزشک متخصص برای عمل جراحی ارجاع داده شد.

رییس بهزیستی دیواندره بیان کرد: تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است لذا از خانواده‌ها می‌خواهیم نسبت به شرکت در غربالگری بینایی سنجی کودکان خود اقدامات لازم را انجام داده و به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

او تاکید کرد: آمبلیوپی یا همان تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که چشم به ظاهر سالم کودک را درگیر کرده و اگر به موقع درمان نشود باعث اختلال دید طبیعی او می‌شود.

مهدوی افزود: کارشناسان معتقدند که بهترین سن برای درمان تنبلی چشم بین سه تا پنج سالگی است و کودکانی که در این سن با تنبلی چشم روبرو هستند اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرند ممکن است دچار نابینایی یا کم بینایی شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار