تفاهم‌نامه تأمین مسکن ایثارگران فارس به امضا رسید/آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه والدین ایثارگران از مهرماه

تفاهم نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کار آفرینی خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس در شیراز امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  تفاهم نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کار آفرینی خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس، با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شیراز امضا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ که بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری فارس منعقد شده است، ۱۰ هزار مسکن برای خانواده های شهدا و ایثارگران استان تهیه می شود.

سعید اوحدی بیان کرد: تامین این تعداد واحد مسکونی که به صورت تجمعی در مناطق مختلف فارس ساخته خواهد شد، با واحدهای تهیه شده برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان فارس در ۱۹ سال گذشته برابری می‌کند.

کار آماده سازی زمین و طراحی آن به زودی در فارس آغاز خواهد شد. با اولویت هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران به کارگروه مربوطه اعلام خواهد کرد، این منازل در اختیار جامعه ایثارگری قرار خواهد گرفت.

روند عملیاتی شدن این طرح با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به سرعت پیش خواهد رفت.

بر اساس این تفاهم نامه، ایجاد ۱۲ هزار شغل نیز در یک بازه زمانی دو ساله با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و ۶ هزار شغل دیگر هم تا پایان دولت دوازدهم محقق خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه، گفت: واکسن آنفلوآنزا ویژه والدین ۶۰ سال به بالای خانواده شهدا و ایثارگران در سطح کشور از ۶ مهر با هماهنگی وزارت بهداشت، آغاز خواهد شد.

اوحدی  گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه والدین سالمند ایثارگران، در محل سکونت این عزیزان انجام خواهد شد.

او همچنین از افزایش ٢٥٠ درصدی واگذاری زمین و خانه به ایثارگران طی سال‌های اخیر در فارس خبر داد و با بیان اینکه تفاهمنامه امضاء شده به زودی عملیاتی خواهد شد، گفت: با ساخت این ١٠ هزار واحد مسکونی، میزان واگذاری با ١٩ سال گذشته برابری خواهد کرد.

او از تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات بیمه‌ای شرکت‌های طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: از این هفته تحولی در حوزه مباحث درمانی خانواده شهدا و ایثارگران رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار