رونق زندگی روستایی ، شاه کلید کاهش مهاجرت به شهر

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: امسال بودجه دهیاری‌های استان با هدف افزایش جمعیت روستایی و رونق زندگی در این مناطق، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی رحمانی  مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: از جمله اقدامات  صورت گرفته برای رونق زندگی در مناطق روستایی استان اصفهان می توان به افزایش ۴۰ درصدی بودجه دهیاری‌های استان، اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به روستا‌های استان برای اشتغالزایی، کاهش هزینه‌های جاری دهیاری‌ها و اختصاص این بودجه به توسعه عمرانی، ارائه وام‌های ارزان قیمت و زمین برای احداث مسکن و بهینه سازی مبلمان روستا‌ها اشاره کرد.
 
او افزود: توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاورد‌های دولت تدبیر و امید است که افزایش ضریب امنیت اجتماعی و کاهش حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی رهاورد تلاش مسئولان است.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت:با توجه به توسعه عمرانی، اشتغال زایی، تسهیلات و حمایت‌های دولت در هفت سال گذشته، افزایش ۱۲ درصد جمعیت روستایی استان که در گذشته به دلیل تبدیل روستا به شهر و بی توجهی به این بخش‌ها کاهش یافته، جبران می‌شود. جمعیت اکنون روستا‌های استان ۶۱۰ هزار نفر است.

رحمانی ادامه داد: نباید افزایش شهرنشینی عادی و ساده شود، زیرا حرکت مردم روستا‌ها به شهر باعث بروز مشکلات زیادی از جمله تغییر فرهنگ و ماهیت‌های زندگی بر پایه معیار‌های ایرانی و اسلامی خواهد شد و با افزایش شهرنشینی آسیب‌های زیادی مثل کاهش امنیت اجتماعی و افزایش ناهنجاری‌ها به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار