مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: قیمت شالیکوبی برنج در استان تعیین شده است و هرگونه تخطی از این نرخ با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، صیداحمد مرادی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد با صنف کشاورزی، شالیکوبی و ستاد تنظیم بازار مقرر شده است واحد‌های شالیکوبی استان بابت خشک و سفیدکردن هر کیلوگرم برنج ۷۰۰ تومان از کشاورزان دریافت کنند.

او  اظهار داشت: این رقم سال گذشته ۵۰۰ تومان بوده است و ۳۰ واحد شالیکوبی استان در خرم آباد، چگنی، دورود و بروجرد موظف به رعایت نرخ ۷۰۰ تومانی هستند و در صورت مشاهده تخلف جریمه می‌شوند.

او ادامه داد: کیفیت عطر و طعم برنج لرستانی بسیار مرغوب است که بازار‌های خوبی در تهران، قم، اصفهان و مرکزی دارد و قیمت فروش انواع مختلف آن با توجه به بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

مرادی اضافه کرد: لرستان محصولات استراتژیکی همچون گندم، برنج، جو و حبوبات را در سطح و کیفیت بالا تولید می کند که جهاد کشاورزی آماده صدور مجوز صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی این تولیدات است.

سطح زیر کشت برنج در لرستان ۱۰ هزار هکتار است که برداشت این محصول با ضریب مکانیزاسیون ۷۰ درصد آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.