سهام عدالت؛

انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی به کجا رسید؟

با گذشت بیش از یک ماه از پذیرش شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در بورس، هنوز خبری از انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت نیست.

جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی با نام وسخراج ۱۲ مرداد به عنوان نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش و سهام آن قابل معامله شد.

او افزود: برای فعال شدن شرکت سرمایه گذاری استان و امکان فروش سهام عدالت، باید مدیرعامل و هیئت مدیره را انتخاب کنیم که بتوانند حجم بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش سهام مشمولان روش مدیریت غیر مستقیم را مدیریت کنند.

جعفری با اشاره به ریزش ارزش سهام در بورس عنوان کرد: خوشبختانه از روزی که شرکت سرمایه گذاری استان قابلیت انجام معامله در بورس را پیدا کرده، سهامداران در صف خرید هستند و ارزش سهام شان هر روز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در شرایط شیوع بیماری کرونا، انتخابات هیئت مدیره شرکت به صورت حضوری امکان پذیر نیست و باید به شکل الکترونیکی برگزار شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: از ۲۶ مرداد که امکان خرید و فروش سهام برای شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی فراهم شده است تاکنون ۲۵ نفر برای حضور در هیئت مدیره این شرکت نام نویسی کرده اند.

برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تا دو ماه آینده

جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارمندان دولت مجاز به نام نویسی در انتخابات هیئت مدیره شرکت نیستند، گفت: فعالان بخش خصوصی، مدیران بانک‌های خصوصی و اعضای هیئت علمی دانشگاه تا دو هفته آینده فرصت دارند برای نام نویسی در انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان اقدام کنند.

او افزود: پس ار بررسی صلاحیت داوطلبان، حداکثر تا دو ماه آینده باید انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

جعفری با اشاره به نحوه رای گیری اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان تصریح کرد: تمامی مشمولانی که در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده اند می‌توانند در این انتخابات الکترونیکی شرکت کنند.

۷۰ درصد مشمولان سهام عدالت در خراسان جنوبی معادل ۴۶۲ هزار نفر، روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار