طرح نذر آب ۳ هلال احمر فارس در حاجی آباد هرمزگان

جمعیت هلال احمر استان فارس در سومین سال از اجرای طرح نذر آب به حاجی آباد هرمزگان می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: این جمعیت در طرح نذر آب که با هدف مقابله با تبعات خشکسالی برای سومین سال متوالی توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود، از ۸ تا ۱۱ مهر ماه میهمان شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان خواهد بود.

حسین درویشی از اجرای طرح نذر آب ۳ با هدف مقابله با تبعات بی آبی در ۴ استان دچار خشکسالی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح استان فارس در شمار ۱۲ استان معین حضور دارد و مرکز مستقل جمعیت کیش به عنوان پشتیبان فارس مشارکت میکند.

او ادامه داد: طرح ملی نذر آب ۳ امسال در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان که دچار خشکسالی هستند، در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی اجرا می‌شود.

درویشی افزود: به همین منظور جمعیت هلال احمر فارس به عنوان معین استان هرمزگان از ۸ تا ۱۱ مهر ماه در شهرستان حاجی آباد حضور می‌یابد و ارائه خدمت به نیازمندان روستا‌های چاله مورت واقع در کوه شاه شمالی و احمد آباد واقع در کوه شاه جنوبی این شهرستان را در دستور کار قرار می‌دهد.

ملزومات طرح نذر آب ۳ در حاجی آباد هرمزگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به مشخصات منطقه محل استقرار تیم اعزامی این جمعیت در طرح نذر آب ۳ گفت: جمعیت روستایی حاجی آباد هرمزگان ۶ هزار نفر و جمعیت شهری آن ۱۷۰۰ نفر و تعداد دانش آموزان یک هزار نفر است.

درویشی در همین زمینه از تلاش استان فارس برای تهیه حدود ۸۰۰ بسته حمایتی در زمینه‌های بهداشتی، غذایی و نوشت افزار ویژه خانوار‌های کم برخوردار خبر داد و در خصوص برنامه‌های جمعیت هلال احمر فارس در حوزه سلامت طرح نذر آب ۳ تصریح کرد: با توجه به بیماری‌های شایع منطقه، کاروان سلامت اعزامی این استان به حاجی آباد هرمزگان شامل: تخصص‌های زنان، اطفال، داخلی، قلب، مامایی، طب سنتی، جراحی عمومی، تغذیه، روانشناسی بالینی و پزشک عمومی است.

او اضافه کرد: ارائه مشاوره در زمینه تغذیه، مشاوره‌های روانشناختی و خانوادگی، برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع امداد و کمک‌های اولیه و بهداشت محیط از دیگر خدمات آموزشی این جمعیت در طول برگزاری طرح نذر آب ۳ در شهرستان حاجی آباد هرمزگان است.

تمهیدات جمعیت هلال احمر فارس در موضوع کم آبی 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به تمهیدات و پیش بینی‌های این جمعیت برای کاهش بخشی از تنش‌های کم آبی شهرستان حاجی آباد، گفت: بر اساس اعلام نیاز جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، جمعیت فارس در تلاش است با مشارکت خیرین و داوطلبان گروه حمایت ۵۰ عدد منبع آب ۵۰۰ و ۱۰۰۰ لیتری به اضافه ۲۰ هزار متر (۲۰ کیلومتر) لوله ۳۲ میلی متر پلی اتیلن با بار مقاومت ۱۰ برای انتقال آب شرب به خانوار‌های ساکن در روستا‌های گل میخک، شریک آباد، باغ چنار، سردره و همچنین مدرسه شبانه روزی گیشاب، خریداری و از طریق امور آب و فاضلاب حاجی آباد در اختیار بهره وران قرار دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار