مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیردانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : همه افراد باید علاوه برواکسیناسیون آنفلوانزا باید دستور العمل های بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا رعایت کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیردانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: ویروس آنفلوانزا از ویروس‌های تنفسی قدیمی است و نوع A به ویژه H۱N۱ آن ممکن است به بیماری‌های شدید ریوی تنفسی منجر شود.

 فلورا انفرادی افزود: علایم آنفلوانزا ناگهانی بوده و در بیشتر افراد با تب، بدن درد شدید و سردرد بروز می‌کند، این در حالی است که بروز کرونا ویروس در افراد ممکن است با تب همراه نباشد و در برخی موارد پس از بروز علایم دیگر تظاهر کند.


بیشتر بخوانید 


او  با بیان این که تب در بیماری آنفلوانزا جزو علایم قالب بیماری است گفت : آنفلوانزای بدون عارضه به طور معمول ۵ روز و بیماری کووید ۱۹ به طور حدودی ۳ هفته طول می‌کشد.

او  تشخیص این دو بیماری را در زمان اپیدمی مشکل اعلام و افزود : افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بالای ۶۵ سال، زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال جزو افراد پرخطر محسوب شده و انجام واکسینایون برای آن‌ها لازم و ضروری است.

 انفرادی افزود : اگر فردی پس از تزریق واکسن آنفلوانزا دچار سرماخوردگی شد باید بیشتر به بیماری کووید ۱۹ مشکوک شد، البته تشخیص قطعی به عهده پزشک است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.