مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با افت شدید منابع آبی در سطح استان، بیشتر شهرک‌های صنعتی این استان با بحران آب مواجه اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به افت منابع آب‌های زیرزمینی، هم‌اکنون روزانه یک هزار و ۷۰۰ لیتر آب به صورت سیار به واحد‌های صنعتی سامان، شهرکرد و بلداجی آبرسانی می‌شود.

او با اشاره به فعال بودن ۹۰۹ واحد صنعتی در ۱۷ شهرک و چهار ناحیه صنعتی این استان افزود: با افت شدید منابع آبی در سطح استان، بیشتر شهرک‌های صنعتی این استان با بحران آب مواجه اند.


بیشتر بخوانید


فلاح با اشاره به افزایش آبرسانی سیار به شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سامان یک و دو و سفیددشت در چند روز گذشته اضافه کرد: در پی تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی، روزانه ۱۴ تانکر آب ۱۲هزار لیتری خریداری و برای جبران کم‌آبی به شهرک‌های صنعتی استان ارسال می‌شود.

او تعداد چاه‌های عمیق تامین آب بخش صنعتی و شرب شهرک‌های صنعتی استان را ۲۷ حلقه اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون چاه‌های شهرک صنعتی به طور کامل خشک و دبی آب مابقی نیز کاهش محسوس یافته است.

فلاح گفت: با نصب کنتور هوشمند، مدیریت در مصرف و استحصال روزانه ۱۶۰ لیتر آب در ثانیه از سفره‌های زیرزمینی، کمبود آب ۲۱ شهرک صنعتی استان از سال ۹۸، مدیریت مطلوبی در مصرف آب صنعتی استان شده است.

او، خارج کردن مصارف آب ۳۵ درصدی از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در برخی از شهرک‌های صنعتی را از دیگر دلایل در جبران کمبود آب در نواحی صنعتی دانست و افزود: بهره برداری شبکه آبرسانی پروژه بن به بروجن تنها راه تامین آب پایدار برای شهرک‌های صنعتی استان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار