مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۳ خانه هلال در روستا‌های استان احداث، تجهیز و مقرر شده است به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح شود. .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،صارم رضایی افزود: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث روستایی با همکاری خیران راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه راه اندازی ۵۵ خانه هلال دیگر در دست اقدام است ادامه داد: در طرح خانه‌های هلال، آموزش‌های امدادی و افزایش آگاهی عمومی مردم برای مواجهه با حوادث دنبال می‌شود تا نقش و مسوولیت این نهاد در کاهش حوادث طبیعی و جاده‌ای ایفا شود.

او اظهار داشت: جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی، فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب از دیگر مزیت‌های خانه هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: خانه‌های هلال هنگام وقوع بلایا و حوادث شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیرو‌های محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد.

رضایی افزود: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت‌های اصلی جمعیت هلال احمر کشور است که انتظار داریم با راه اندازی این مراکز افزایش تاب آوری جوامع محلی و گسترش مسوولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.