معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه در شرایط کرونایی اقدامات بسیار خوبی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام شده گفت: شرایط تحریم هیچ تاثیری در اعتبارات دانش بنیان نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: خوشبختانه امسال کمکی از طرف مقام معظم رهبری داشته ایم و وضعیت ما از نظر بودجه‌ای بهتر از سال گذشته است.

او ادامه داد: وام‌های کم بهره و استمهال وام‌ها از جمله اقداماتی است که در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دوران کرونا در دستور کار دارد.

او هم در حاشیه این دیدار به ایرنا گفت: این مرکز با اتکا به توانمندی‌های علمی اساتید مجرب و امکانات آزمایشگاهی مجهز با هدف ارائه خدمات حمایتی از ایده‌های نوآورانه و توسعه کسب و کار‌های نوین توسط کارآفرینان در قالب واحد‌های نوپا فعالیت می‌کند.

رییس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز  افزود: تقویت و حمایت از ایده‌های نوآورانه و ایجاد بستر‌های لازم جهت تبدیل ایده به محصول و حمایت از تبدیل استارت آپ‌های ایده محور به شرکت‌های فناور محصول محور توانمند از اهداف این مرکز است.

علی پورزیاد ادامه داد: از مهمترین و اصلی‌ترین اهداف مراکز رشد و نوآوری بسترسازی جهت فعالیت و پیشرفت واحد‌های فناور در قالب شرکت‌های نوپا و نیرو‌های متخصص و کارآمد و تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان با برند معتبر منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.

او گفت: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز عملکرد و نقش موثری در تبدیل واحد‌های فناور به شرکت‌های دانش بنیان ارائه کرده است.

او ادامه داد: تاکنون ۱۴ شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف علمی اعم از فنی مهندسی، شیمی، فیزیک، کشاورزی و دامپزشکی از طریق این مرکز به ثبت رسیده است.

رییس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه از بدو ایجاد این مرکز تا به امروز ۱۹۲ شرکت از طریق دانشگاه به عنوان شرکت رشد و فناوری با این مرکز فعالیت داشته اند گفت: هم اکنون در حدود ۴۵ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر است.

معاون فناوری رییس جمهوری امروز همچنین از مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بازدید کرد.

محمدرضا رشیدی رییس مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریزنیز گفت: سلول‌های بنیادی این قابلیت را دارند که موجب بوجود آمدن یا رشد سلول‌های ویژه زیادی درون یک ارگانیسم شوند.

او  افزود: انواع خاصی از سلول‌های بنیادی همواره برای بازسازی خون سازی و سیستم ایمنی بدن، بعد ازیک دوره شیمی درمانی با دوز بالا، در مورد برخی از سرطان‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین استفاده از این سلول‌ها جهت دیگر بازیافت‌های سلولی به اثبات رسیده است.

او ادامه داد: وسیع‌ترین کاربرد بالقوه این نوع درمان، تولید سلول‌ها و بافت‌هایی است که می‌توانند جهت درمان یا جایگزینی ارگانیسم‌های آسیب دیده بکار گرفته شوند.

او  گفت: ایجاد بستر مناسب تحقیقات و پژوهش در زمینه سلول‌های بنیادی و استفاده از آن‌ها در درمان بیماری‌ها، شناسایی و سازماندهی افراد واجد صلاحیت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقمند از جمله اهداف ایجاد این مرکز است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.