شورای ملی فلسطین تاکید کرد توافقات عادی‌سازی که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی امضا کردند، بیانگر موضع مردمی این دو کشور نیست و موجب صلح و شکوفایی در منطقه نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معا، شورای ملی در بیانیه‌ای که بعد از مراسم امضای توافق عادی‌سازی در واشنگتن صادر شد، عادی سازی روابط میان کشور‌ها با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: امارات و بحرین با امضای دو توافق با اسرائیل، به این مسئله مشروعیت بخشیدند که قدس با مقدسات اسلامی و مسیحی آن به عنوان پایتخت اسرائیل است و آن‌ها معامله قرن آمریکا را با این کار خود تایید کردند.

این شورا افزود: خطر حقیقی که امنیت ملی عربی و مسئله فلسطین را تهدید می‌کند، اشغالگر صهیونیستی است که تلاش دارد تا حق و حقوق ملی فلسطینیان را در بازگشت و تشکیل کشور با پایتختی قدس از میان ببرند.

در این بیانیه تاکید شد: عادی سازی با اسرائیل گامی مردود از جانب هر آزاده عربی است و توهمات و توجیهاتی که به منظور انجام این گونه اقدامات ترویج داده می‌شود، هرگز صاحبان آن را از نتایج فجیعی که بر آینده امت عرب و نسل‌های آتی آن‌ها برجای خواهد گذاشت، مبرا نمی‌کند.

شورای ملی فلسطین ادامه داد: اسرائیل طمع‌های خود را در اجرای برنامه‌هایش و نفوذ استعماری توسعه طلبانه اش نه تنها در فلسطین بلکه در تمام جهان عرب و سرقت ثروت‌ها و منابع طبیعی آن مخفی نکرده است و طرفی که از این توافقات سود می‌برد، اسرائیل و دولت آمریکا هستند که امکان بهره کشی و استثمار از گروه عرب‌ها را برای رئیس جمهور آمریکا فراهم می‌کند تا از سستی آنان بهره برداری کرده و برخی از آنان را برای اهداف خود و ایجاد فرصتی برای پیروزی در انتخابات آینده فریب می‌دهد.

شورای ملی فلسطین بار دیگر تاکید کرد که این توافقنامه هرگز خللی میان مردم فلسطین و رهبری آن ایجاد نخواهد کرد و هرگز عزم و اراده مردم در مقابله با این فشار‌ها و تلاش برای محاضره سیاسی را کاهش نخواهد داد همانطور که دولت ترامپ در تحقق اهدافش از طریق محاصره مالی و تحریم‌های اقتصادی نتوانست موفق شود و شکست خورد.

این شورا از تمامی فلسطینیان خواست به فعالیت‌های مردمی در محکومیت امضای توافقنامه عادی سازی روابط بپیوندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار